چگونه مجلات ISI را پیدا کنیم؟

ISI به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که بدانند کدام مقاله‌ها بیشتر مورد استناد قرار گرفته و چه مقالاتی از این مقاله مطلبی را نقل‌قول کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، چاپ مقاله در مجلات ISI اعتبار علمی زیادی برای پژوهشگران دارد و به قوی شدن رزومه آن‌ها کمک می‌کند. البته به همان اندازه هم کار سختی است چرا که مجلات معتبر تنها مقاله علمی قوی و بی‌نقص را منتشر می‌کنند. همچنین برای پژوهشگران غیرانگلیسی زبان مانند پژوهشگران ایرانی، لازم است که کاملا به زبان انگلیسی مسلط باشند.

ISI چیست؟

ISI یا International Scientific Indexing موسسه‌ای است که مقالات همه نشریات جهان را بررسی کرده، مجلات با کیفیت را در لیست خود قرار داده و به عنوان مجلات ISI معرفی و منتشر می‌کند. در واقع، ISI معیاری برای سنجش علمی بودن مقالات و مجلات محسوب می‌شود.

همه مقالات ISI در چهار سرویس منتشر می‌شوند. دسته اول SCI شامل موضوعات علوم کشاورزی، زیست محیطی، مهندسی، فناوری و علوم کاربردی، علوم پزشکی و زیستی، علوم فیزیکی و شیمیایی است. دسته دوم SSCI شامل علوم اجتماعی، جامعه شناسی، ارتباطات، علوم تربیتی، روانشناسی و مدیریت است.

دسته سوم Art&Humanities شامل هنر، ادبیات، تئاتر و هنرهای نمایشی، مذهب، تاریخ معماری، رادیو و تلویزیون و موسیقی است. همچنین در سال 2015 سرویس جدیدی به نام ESCI (Emerging Sources Citation Index) به هدف افزایش میزان دیده‌ شدن مجلات، افتتاح شد

چگونه از ISI بودن مجله مورد نظر مطمئن شویم؟

برای یافتن مجلات ISI، ابتدا باید به سایت clarivate analytics http://mjl.clarivate.com مراجعه کرده و اسم یا کد ISSN مجله مورد نظر را وارد کنید. اگر در نتیجه جستجو، اسم و اطلاعات ژورنال به صورت کامل نمایش داده شد، یعنی ژورنال مورد نظر ISI است؛ اما اگر چیزی نمایش داده نشد، ISI نیست.

clarivate analytics یک سرویس مبتنی بر اشتراک است که بر تحقیقات علمی و دانشگاهی، حفاظت از علائم تجاری و هوش بیولوژیکی تمرکز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =