آموزش آشپزی / طرز تهیه مرغ برشته زعفرانی با سبزیجات

امروز یک ترکیب فوق العاده برای مزه‌دار کردن مرغ به شما آموزش خواهیم داد که بهتر است از یک مرغ با وزن کوچک یا ران مرغ برای تهیه آن استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، شما برای تهیه مرغ برشته باید از فر استفاده کنید ولی اگر فر ندارید می توانید روی گاز خودتان فر دست ساز بسازید برای این کار دو قابلمه را داخل هم قرار دهید قابلمه روحی بهتر است زیرا گرما را زودتر منتقل می کند دقت کنید کف قابلمه ها نباید با هم برخورد داشته باشند این کار مانند فر عمل کرده و مرغ برشته خواهید داشت.

مواد لازم:

ران مرغ ۴ عدد

ماست چکیده ۳ قاشق غذا خوری

رب ۱ قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۱/۲ پیمانه

نمک ۱ قاشق چای خوری

فلفل سیاه ۱/۳ قاشق چای خوری

فلفل قرمز ۱/۳ قاشق چای خوری

فلفل پاپریکا ۱/۳ قاشق چای خوری

پودر سیر ۱ قاشق چای خوری

پودر پیاز ۱ قاشق چای خوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری

آب لیموترش ۳ قاشق غذا خوری

سس خردل ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سبزیجات:

سیر ۵ حبه

پیاز ۲ عدد

سیب زمینی ۳ عدد

گوجه ۳ عدد

هویج ۲ عدد

کدو سبز ۲ عدد

فلفل دلمه ۱ عدد

سبزی معطر مانند رزماری و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا داخل یک کاسه ماست و رب و سس خردل و آب لیموترش و تمام ادویه ها و به همراه زعفران و نمک و روغن زیتون بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

حالا ران مرغ را خوب شسته و با دستمال خشک کنید تا مرطوب نباشد سپس با چاقو روی ران خط های عمیق ایجاد کنید تا سس بتواند آن را به خوبی مزه دار کند حالا ران مرغ را داخل سس بزنید و آن را با سس مزه دار شده خوب کاور کنید سپس داخل یک کاسه گذاشته و روی آن را بپوشانید و برای ۲ الی ۳ ساعت استراحت دهید تا مزه دار شود.

در ادامه باید سبزیجات را آماده کنید دقت کنید همه سبزیجات باید یک اندازه خرد شوند. سیب زمینی را خوب شسته و با پوست خرد کنید و در ادامه همه سبزیجات را خوب خرد کرده داخل کاسه سس بریزید و کمی سبزیجات معطر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سبزیجات با باقی مانده سس مزه دار شود.

حالا سبزیجات مزه دار شده را کف سینی فر بریزید و توری مخصوص فر را روی سینی قرار دهید و روی کل سینی را فویل بپوشانید و در فر از قبل گرم شده برای نیم ساعت در دمای ۲۲۰ درجه قرار دهید سپس فویل را برداشته و برای ۴۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا مرغ پخته و طلایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =