گردشگری ایران / قلعه اسپیناس کجاست؟

در غربی‌ترین بخش استان گیلان و در شرق شهر لوندویل، قله اسپیناس آستارا قد برافراشته است که در ۱۷ کیلومتری شرق این شهر قرار دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، استان گیلان دیر زمانی است که جزو مقاصد اصلی گردشگران بوده است. طبیعت بی‌نهایت زیبای آن که از یک سو به البرز می‌رسد و همچنین سرسبزی و شور زندگی که در این استان جریان دارد، همواره مشوق خوبی برای جذب طبیعت‌دوستان بوده است.

این قله همچنین به کوه اسپیناس یا اسپینه (به معنای کوه اسب) معروف است. روی این قله، قلعه شیندان یا سندان، که قلعه تاریخی و مرتفعی است، قرار گرفته که در مرز ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد. قلعه شیندان دارای مکانی استراتژیک است و فضای دید بسیار گسترده‌ای دارد.

کوه اسپیناس پشت تالاب استیل در بخش غربی رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است و با پوشش گیاهی سرسبز و انبوه خود به‌عنوان یکی از مناطق مورد علاقه طبیعت دوستان و کوهنوردان برای ایرانگردی شناخته می‌شود. شیندان به معنی محل نور است و در گذشته ساکنین این قلعه به صورت شبانه‌روزی برای نگهداری از آتشکده‌ای که در آن وجود داشت، نگهبانی می‌دادند.

در ساخت این قلعه از سنگ و ملات ساروج استفاده شده است. ناگفته نماند که این قلعه اتفاقات و وقایع زیادی را شاهد بوده است که یکی از مهم‌ترین اتفاقات این قلعه این بود که در دوران شاه عباس صفوی، وقتی حمزه خان تالشی (حاکم آستارا) قیام کرد، حاکم اردبیل به مدت ۹ ماه قلعه را محاصره کرد که در نهایت حمزه خان با کشتی به شیروان متواری شد.

طبیعت زیبای آستارا

روی این قله، قلعه تاریخی شیندان یا سندان را خواهید دید. شیندان به معنی محل نور است و در گذشته ساکنان این قلعه به صورت شبانه روز برای نگهداری از آتشکده‌ای که در آن وجود داشت، نگهبانی می‌دادند. در ساخت این قلعه از سنگ و ملات ساروج استفاده شده و ناگفته نماند که این قلعه شاهد اتفاقات و وقایع تاریخی زیادی بوده است.

در گذر از اسپیناس، آبشار لاتون را فراموش نکنید. این آبشار در انتهای غربی استان گیلان و در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی آستارا به سمت استان زیبای اردبیل، در کنار کوه اسپیناس قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =