اهالی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد چه توقعی دارند؟

در حالی که بیشتر از یه ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته، تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر توقعات و انتظارات خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگار ایسکانیوز مطرح کردند.

به  گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، در حالی که بیشتر از یه ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته، تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر توقعات و انتظارات خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگار ایسکانیوز مطرح کردند و از اسماعیلی خواستند که صدای آن‌ها را بشنود، که در ذیل به آن اشاره می‌شود؛

اهالی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد چه توقعی دارند؟

سید کاظم احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص توصیه به وزیر ارشاد دولت سیزدهم اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای اسماعیلی در مجلس توانسته رای اعتماد نمایندگان را کسب کند مسلما لایق این مقام بوده و به وظایفشان نیز آشنا هستند و البته مشاوران و معاونان وی باید طرح و ایده های مهم و کاربردی را به وزیر ارائه کنند.

احمدزاده با بیان این مطلب که من فقط می‌توانم برای مدیران دعا کنم که در کارشان موفق و خدمتگزار مردم باشند، گفت: در خصوص مشکلات مردم از مردم سوال کنید تا آنها از وضعیت خود بگویند زیرا ما نمی‌توانیم به مشکلات آنها به طور خاص اشاره کنیم و امیدورام هرکسی در هر مسئولیتی که قرار می‌گیرد لایق آن مقام باشد وگرنه اگر لایق نباشد و آن مقام را اشغال کرده باشد، به کشور و مردم خیانت کرده است.

اهالی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد چه توقعی دارند؟

انسیه شاه حسینی، کارگردان سینما نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در این خصوص گفت: در دولت سیزدهم باید چهره‌های انقلابی، متعهد و ولایت‌مدار برای مدیریت حوزه فرهنگی و هنری کشور انتخاب شوند. دست تمامی هنرمندان وابسته به سفارت های بیگانه را که در این سال ها آسیب جدی بر پیکره فرهنگ کشور زدند از سینما کوتاه کند. سینمای انقلاب باید احیاء شود از این رو آدم هایی که در این سال ها در سینما جولان می دادند و آسیب جدی به سینما زدند باید کنار گذاشته شوند و مسئولان نباید بگذارند آن ها به آسیب های شان ادامه دهند؛ این افراد اگر فیلمنامه ای به نفع نظام و انقلاب داشتند باید حمایت شوند در غیر این صورت در دولت سیزدهم نباید خبری از سینمای ضد ارزشی، سبک سرانه و مبتذل باشد.

امیرقادری، منتقد سینما نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز  تاکید کرد: توصیه من به وزیر ارشاد این است که برنامه‌ای همه جانیه داشته باشد زیرا تا هنگامی که ما برای هرکدام از حوزه‌ها تنها یک برنامه داریم، حواشی، مطالبات و انتظارات نسبت به‌آن برنامه گسترش پیدا می‌کند، که در همان چارچوب تنگ مجاز رسمی که از فضای اجتماعی و فرهنگ واقعی مردم عقب افتاده هم، امکان تهیه‌ی چنین برنامه‌هایی از دست می‌رود. در حالی که با این راهکار حداقل حاشیه‌ها و انتظارات و همچنین مطالبات گروه‌های مختلف از یک برنامه کمتر شده و در همین فضای محدود، می‌شود به‌تولید برنامه‌های نظری و انتقادی بیش‌تری فکر کرد.

اهالی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد چه توقعی دارند؟

اسماعیل آذر نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در این خصوص اذعان کرد: آنچه که من از خصوصیات وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم اطلاع دارم و به من گفته شده و مسائلی که خودم دیدم این است که وی با تمام قوا آمده تا جانش را در طبق اخلاص بگذارد و ما اصحاب فرهنگ و هنر هم باید در این راه تا می‌توانیم کمکش کنیم تا مسیرش را جلو ببرد.

آذر با اشاره به توصیه‌ای که به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته تاکید کرد: ضمنا با توجه به علاقه‌ای که به خبرنگاران دارم، قبل  از قبول وزارت آقای اسماعیلی که او را ملاقات کرده و به  او توصیه کردم که تا می‌توانید به مسئله معیشت، بیمه و مسکن خبرنگاران توجه کنید و سعیتان بر این باشد که این موارد را به تدریج برای این قشر زحمتکش مهیا کنید زیرا خبرنگاران افراد کاردان و دلسوزی هستند و محال است که شخص من در بدترین شرایط وضعیت جسمی باشم اما جواب آن‌ها را ندهم و به ایشان هم تاکید کردم که همین کار را انجام دهد. خوشبختانه وزیر فرهنگ و ارشاد فرد بسیار محترمی است و پیچیدگی مطلق ندارد و همچنین برایش فرقی ندارد که مخاطبش کیست بلکه حرمت انسانی افراد را حفظ می‌کند و شخصیت دوست داشتنی نیز دارد که من امیدوارم در این راه موفق و سربلند باشد.

اهالی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد چه توقعی دارند؟

مهوش صبرکن نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز  ضمن توصیه به وزیر فرهنگ از وی خواست که برای تمام هنرمندان راه را باز و هموار کند و فرصت‌های خوب در اختیار عوامل هنر قرار دهد تا هنرمند دستش باز باشد و راهش هموار و افق روبه رویش روشن و در این رابطه تاکید کرد: مسئولان می‌توانند این کار را انجام دهند و مسلما مسئول هنرمندان هم وزیر ارشاد هستند که می‌تواند راه را باز کرده و به هنرمندان فرصت داده و امکانات مالی  و حمایتی را فراهم کند. زیرا ما در تمام رشته ها نه فقط سینما و تلویزیون هنرمندان خوبی داریم، من به تمام عرصه ها سر میزنم و چه در فضای مجازی، چه موسسه پیشکسوتان که هنرمندانی از تمام رشته های مختلف در آن عضو هستند و افسوس می‌خورم که از ظرفیت این تعداد از پیشکسوتان استفاده نمی‌شود و باید شرایطی فراهم شود که بتوانند تمام هنر و نبوغشان را به نسل جوان منتقل کنند، اما هیچ فرصتی نه برای آن استاد پیشکسوت هست و نه برای جوانان در این عرصه که شرایط  آموزش برای آنها فراهم شود و این همه پتانسیل و نیرو انرژی از بین می‌رود و اساتید ما کهولت سنشان بیشتر شده و یا خدای ناکرده از میان ما می‌روند .

این بازیگر پرسابقه اذعان کرد: ما منابع خوب زیاد داریم اما نمی‌دانم به چه دلیل نمی‌خواهند مورد استفاده قرار گیرد و مسیر را بسته اند و جوان‌ها از اساتید بزرگ بی بهره مانده اندریال ما در این کشور منبت کار ،خاتم کار و آئینه کار زبردست داریم که آثار فاخری تولید کرده اند که در دنیا نظیر ندارد که از این ها نیز باید استفاده شود.

اهالی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد چه توقعی دارند؟

مهدی عظیمی میرآبادی، تهیه کننده سینما و مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیزدر گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز  اظهار کرد: به نظر من به عنوان کسی که مدتی در سینما زندگی کرده‌ام، آن‌چه که مهم است این است که امروز بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در عرصه فیلم و سینما به صورت مزمن سال‌های زیادی ریشه دوانده، به راحتی نمی‌توان آن‌ها را برطرف کرد.

این تهیه کننده ضمن بیان مطلب فوق افزود: از آقای اسماعیلی که وزیر جوان و خوش آتیه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند انتظار می‌رود اولا به کسانی توجه کنند که این دردها را بشناسند و سپس راهکار خروج از این دردها را بلد باشند و خودشان تضارب منافع نداشته باشند و این‌گونه نباشد که فکر کنند که برای درمان این درد خسارتی به آنها وارد شود و یا نگران باشند که مشکلی برایشان رخ می‌دهد.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم علاوه بر بحث تعهد، تقوا و فهم سیاسی و مدیریتی و انقلابی که سر جای خود باید به آن توجه داشته باشد باید در عین حال نسبت به مسائل و مشکلات سینما احاطه داشته باشند.

وی با اشاره به این مطلب تاکید کرد: آقای اسماعیلی باید هم نسبت به مسائل و مشکلات سینما  احاطه داشته باشد و هم راهکار برای درمان آن داشته باشد و هم بتواند بدون خون و خونریزی این مسائل را حل و فصل کند وگرنه به راحتی میتوان با یک دعوا راه انداختن به مقاصد خود رسید اما مهم این است که بتوان بدون تنش و آسیب رسانی مشکلات اهالی رسانه برطرف کرد

مهدی پاشایی، کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز تاکید کرد: در حوزه تئاتر بهترین راه کار این است که خود تئاتری‌ها دست به کار شوند به شکلی که تصمیم گیری ها به صورت شورایی صورت بگیرد نه اینکه یک نفر به تنهایی برای کل تئاتر تصمیم بگیرد به این ترتیب که حداقل از ۵ هزار فعال تئاتری در کشور ۵۰۰ نفرشان در این شورا حضور مستمر داشته باشند تا بتوانند مشکلات را ریشه یابی کرده و به صورت اصولی برای بهبود شرایط تصمیم‌گیری کنند و وزیر هم از آنها حمایت کند.

اهالی فرهنگ و هنر از وزیر ارشاد چه توقعی دارند؟

زهره حمیدی نیز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز  ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن آقای اسماعیلی در دولت سیزدهم اکران عمومی فیلم سینمایی رستاخیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =