شروع مقدمات ایجاد دانشکده حکمرانی هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

جلسه شورای روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، روز شنبه 27 شهریور با حضور رئیس این دانشگاه در واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  محسن مرادی در این جلسه با بیان اینکه خراسان رضوی تابع برنامه و سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود : برنامه ای تحت عنوان آمایش به عنوان پلان کلی آموزش دانشگاه در حال اجرا است و ان‌شاءالله به نتیجه مطلوبی هم خواهد رسید. تلاش همه ما این است وظیفه خود را در این بخش به بهترین شکل ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جمع روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان با تاکید بر لزوم تدوین یک برنامه جدی در زمینه های آموزشی، پشتیبانی ،پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه، بر مشارکت فعالانه همه روسای واحدها و مراکز استان تاکید کرد و گفت: علی رغم دقت نظری که در برنامه ها می شود، انتظار این است که همه روسای مراکز و واحدها در فرایند برنامه ریزی، تدوین اهداف و تدوین راهبردها و برنامه‌های عملیاتی به ما کمک کنند و مشارکت فعال داشته باشند. زمان آن گذشته است که یک نفر در رأس هرم بنشیند و برنامه را جهت اجرا ابلاغ کند و همه صرفاً مجریان برنامه باشند. همفکری و مشارکت باعث هم افزایی خواهد شد و باعث بهتر شدن، بومی‌تر بودن راهبردها و اقدامات عملی خواهد شد. در مشی مدیریت، اینجانب از انتقاد و از نقطه نظرات همه دوستان استقبال می‌کنم.

 مرادی دلایل عدم بهره وری در هر سازمان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: از آن دسته آدم هایی نباشیم که اگر یک روز نبودیم، سازمان نفس بکشد. برای دانشگاه آزاد زحمات زیادی کشیده شده تا به این جایگاه رسیده و الان راه برگشت وجود ندارد. آنچه وجود دارد پیشروی در اهداف راهبردها و استراتژی هاست. طبیعتاً ضعیف ترین برنامه ها از بی برنامگی بهتر است. بدانیم که اگر اندکی در این مسیر توقف کنیم جفا کردیم به تمام زحمات مدیران لایقی که در این سیستم منشاء اثرات بسیار زیادی بودند.

وی در ادامه از امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با آستان قدس رضوی ، در سفر اخیر رئیس این دانشگاه به مشهد خبر داد و افزود : این تفاهم نامه برای کل استان منشأ خیر و برکت خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به ویژه مشهد یک وظیفه کشوری در این تفاهم نامه برعهده گرفته است. ان‌شاءالله با تشکیل شرکت ها و مجموعه هایی که با مشارکت آستان قدس شکل خواهد گرفت بخشی از امور که احساس می کنیم می‌تواند به تحقق اهداف کمک کند در این قالب نقش آفرینی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از تشکیل اتحادیه دانشگاه های آزاد شرق کشور با محوریت استان خراسان رضوی خبر داد و افزود : به جهت تمرکز زدایی و جلوگیری از بروکراسی هایی که باعث تعلل در کارها می‌شود، این اتحادیه شکل گرفت. سروری مجد به عنوان معین این اتحادیه در استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سیستان بلوچستان و کرمان تعیین شدند که امیدواریم خیلی از تصمیمات ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

مرادی خبر داد : اتفاق خوب دیگر، مأموریتی است که به معاون آموزشی واحد مشهد داده شد تا در زمینه دانشکده حکمرانی هوشمند فعالیت خود را شروع کنند و تیم های مختلف در این زمینه تشکیل دهند. طبیعتاً این اقدامات باعث خواهد شد که نقش آفرینی ما در فضای اجتماعی در ایجاد سنگ بنای توسعه استان خراسان رضوی به صورت کلی و به صورت خاص تر در دانشگاه آزاد اسلامی استان گذاشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =