تاسیس دانشکده جدید مهم‌تر است یا به‌روزرسانی تجهیزات/ هزینه‌های میلیاردی یک دانشگاه برای تاسیس دانشکده‌های جدید

دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران معترضند که مدیران دانشگاهی میلیاردها تومان برای تاسیس دانشکده‌های جدید هزینه می‌کنند، در حالی که تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده‌های دیگر قدیمی و عموما از کار افتاده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه شهید چمران معترضند که تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده‌شان قدمتی بیش از ۴۰ سال دارند و قدیمی هستند؛ اما اولویت مسئولان دانشگاه، تاسیس دانشکده‌های جدید با میلیاردها تومان هزینه است و توجهی به لزوم به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی سایر دانشکده ندارند.

محمد باوی مسئول مطالبات دانشجویی دانشگاه چمران اهواز در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با اشاره به مشکل خرابی تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده مهندسی، اعتراض کرد که در حالی که دانشگاه میلیاردها تومان برای تاسیس دانشکده عمران هزینه کرده است؛ اما تعداد دانشجویان این رشته به قدری زیاد نبود که نیاز به تاسیس دانشکده جدید باشد. به نظر من، نوسازی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی اولویت بیشتری نسبت به تاسیس دانشکده جدید دارد.

خبرها از دانشگاه شهید چمران حاکی از این است که بیش از ۱۰ دانشکده این دانشگاه در پنج سال اخیر توسعه و بازسازی شده‌اند. به طوری که در دو سال اخیر دانشکده‌های عمران و معماری و دانشکده حقوق افتتاح شده‌اند.

امین‌رضا نقره‌آبادی معاون اداری و مالی دانشگاه چمران ماه گذشته از تلاش‌ها برای افتتاح سه دانشکده در این دانشگاه خبر داد. این دانشکده‌ها که شامل دانشکده علوم ورزشی، دانشکده علوم زمین و دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی می‌شود، اوایل شهریورماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین دانشکده‌های علوم آب و محیط زیست و علوم تربیتی و روان‌شناسی، یک مجتمع آزمایشگاهی کشاورزی و یک گلخانه و مزرعه تحقیقاتی در دانشکده مهندسی آب و محیط زیست این دانشگاه هم اوایل مردادماه ۱۴۰۰ بهره‌برداری شدند. 

معاون اداری و مالی دانشگاه چمران همچنین از افتتاح چند پروژه عمرانی دیگر از جمله دانشکده هنر شوشتر، مجتمع آزمایشگاهی شیمی و پتروشیمی، آزمایشگاه مواد پرتوزا و زمین چند منظوره ورزشی در خوابگاه دختران در شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به همین دلیل، دانشجویان دانشکده مهندسی این دانشگاه معتقدند دانشگاه می‌توانست بخشی از این هزینه‌های میلیاردی را برای به‌روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی این دانشکده اختصاص دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =