فعالیت 21 هسته و واحد فناور در دانشگاه آزاد واحد ایلام

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از حضور 21 هسته و واحد فناور در حوزه های شیمیایی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و تجهیزات صنعتی در مرکز رشد واحد ایلام خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهرداد طهماسبی با بیان اینکه این مرکز از سال 98 با حمایت مالی پنج میلیارد ریالی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: زیرساختهای مرکز رشد واحد ایلام پس از نوسازی و بهسازی در بهمن ماه 1399 آماده بهره برداری شد و فضای کار اشتراکی، دفاتر شرکت ها، آزمایشگاه تحقیقاتی شیمی و سالن جلسات از جمله زیر ساخت های ایجاد شده در این مرکز با مساحت 1300 متر مربع است. 

وی ماموریت این مرکز را توسعه فناوری و نوآوری با تمرکز بر جامعه دانشگاهی و نخبگان جوان در  استان ایلام  در جهت توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری دانست و افزود: پیشبرد اهداف مطروحه بر اساس مختصات مطرح شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر لزوم حرکت به سوی حل مسائل جامعه سبب شد تا در ادامه از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شویم و از این رو مصوبه حمایت مالی پانزده میلیارد ریالی این معاونت از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به تصویب رسیده که از طریق معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری جذب آن هستیم. 

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تصریح کرد: مکاتبات و اقدامات اولیه جهت اخذ مجوز سرای نوآوری کسب و کارهای کوچک و متوسط از معاونت  تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه صورت گرفته است و انتظار می رود مجوز سرا در سال جاری صادر شود. در حال حاضر نیز با حمایت مالی معاونت علمی ریاست جمهوری زیرساخت های این فیزیکی سرای نوآوری در حال انجام است.

وی از حضور 21 هسته و واحد فناور در حوزه های شیمیایی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و تجهیزات صنعتی در مرکز رشد واحد ایلام خبر داد و گفت: در سال جاری، دو برنامه شناسایی نیازهای فناورانه صنایع از طریق اعضای هیات علمی و برگزاری رویدادهای استارتاپی در کنار سایر فعالیت های ترویجی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده ایم؛ همچنین برنامه شناسایی نیازهای فناورانه صنعت در همکاری با شرکت و شهرک های صنعتی استان ایلام و ایجاد هسته های مسئله محور  جهت رفع نیازهای فناورانه نیز بخشی از اولویت های ما را در بر می گیرد. 

طهماسبی همچنین برگزاری دو رویداد استارتاپی در حوزه صنعت با مشارکت شرکت شهرکهای صنعتی و در حوزه فناوری های نوین کشاورزی با همکاری کمیته امداد حضرت امام (ره) در سال جاری را پیش بینی کرد و افزود: خروجی این فعالیت ها جذب شرکت‌ها و هسته های فناور جدید خواهد بود. در ادامه ما برنامه ریزی و مشاوره لازم به شرکت‌های فناور جهت دانش بنیان شدن را ارائه می دهیم و در این راستا از ظرفیت علمی اعضا محترم هیات علمی جهت مشاوره واحدهای فناور  استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن شرکت ها در مرکز رشد واحد ایلام، امیدوار هستیم محصولات تولیدی منجر به درآمد زایی مناسب برای دانشگاه شود. در سال جاری در این بخش بیشتر نگاه حمایتی جهت حرکت به سمت تجاری سازی محصولات خواهیم داشت. 

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلاامی واحد ایلام پیش بینی کرد از بخش قراردادهای تحقیقاتی و مطالعه فناوری و سایر فعالیت ها، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری به درآمد دو میلیارد ریالی دست پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =