از عملکردم راضی ام اما از نتیجه نه / با این پاداش ها نهایتا می توانیم یک آپارتمان در شهرستان خریداری کنیم

دارنده مدال نقره مسابقات پارالمپیک توکیو تاکید دارد که از عملکرد خودش در این مسابقات راضی است اما از نتیجه کسب شده و مدال نقره رضایت ندارد چرا که به دنبال کسب مدال طلا بوده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ مهدی پوررهنما نایب قهرمان پارالمپیک توکیو گفت‌وگویی را در مورد میزان پاداش های مدال آوران و شرایط مسابقات پارالمپیک انجام داده که در ادامه می‌خوانیم.


از هفت سالگی تکواندو را آغاز کردم

در خرداد سال ۱۳۷۴ در شهرستان بندرانزلی متولد شدم و از سن هفت سالگی ورزش تکواندو را آغاز کردم که تقریبا ۱۹ سال است در این ورزش در حال فعالیت هستم. از سال ۸۸ وارد اردوی تیم ملی شدم و در همان سال نیز مدال برنز مسابقات جهانی را کسب کردم که در سال ۸۹ آن را تبدیل به مدال نقره کردم. پس از این دو مدال برنز و نقره، چهار سال پیاپی مدال طلای جهان را بدست آوردم. در شش دوره مسابقات آسیایی نیز مدال طلا را کسب کردم. این اواخر نیز که همگان اطلاع دارند در مسابقات پارالمپیک به مدال نقره دست یافتم.

استخدام دولتی نیستم

جای تأسف دارد که المپیکی ها را استخدام دولتی می کنند اما پارالمپیکی ها را استخدام نمی کنند و وقتی که دلیل آن را سوال می کنیم می گویند برای المپیکی ها قانون آمده که اینکار انجام شود اما برای پارالمپیکی ها در مجلس تصویب کرده اند که فرزندان آنها استخدام شوند. شاید زمانی که این قانون را تصویب کرده اند به این موضوع فکر نمی کردند که ممکن است روزی یک جوان مثل من بتواند مدال پارالمپیک را کسب کند و نیاز به استخدام در یک مرکز دولتی داشته باشد.

با این پاداش ها نهایتا می توانیم یک آپارتمان در شهرستان خریداری کنیم

قرار شد به مدال طلا مبلغ دو میلیارد، مدال نقره یک میلیارد و دویست و پنجاه و به دارنده مدال برنز حدود هفتصد و پنجاه میلیون پاداش بدهند که در شرایط حاضر مبلغ بسیار ناچیزی است. با این مبلغی که قرار است بدهند نهایتا بشود یک ماشین کار کرده خارجی یا یک واحد آپارتمان کوچک آن هم در شهرستان خریداری کرد.

پارالمپیک توکیو یکی از بهترین مسابقاتی بود که تا به حال در آن شرکت کرده بودم

همانطور که می دانید کشور ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که از همه لحاظ پیشرفت داشته است. پارالمپیک توکیو یکی از بهترین مسابقاتی بود که تا به حال در آن شرکت کرده بودم. کیفیت برگزاری این بازی ها به حدی بالا بود که به سختی می توان ایرادی از آن گرفت. با اینکه ویروس کرونا مانند تمام جهان، ژاپن را نیز تحت تأثیر قرار داده بود اما آنها به بهترین نحو این بازی ها را برگزار کردند که به نظرم باید تبدیل به یک الگو برای سایر کشورها شود.

از عملکردم راضی ام اما از نتیجه نه

از عملکرد فردی خودم راضی هستم اما از نتیجه ای که گرفتم راضی نیستم چرا که سال ها خودم را بر روی سکوی نخست پارالمپیک تصور کرده بودم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. به هرحال باید قبول کنیم که ورزشکاران تمام دنیا در حال تلاش و پیشرفت هستند و رقابت با آنها کار آسانی نیست. خداراشکر می کنم که تیم تکواندو و در کل، کاروان ورزشی ایران نتیجه بسیار خوبی گرفت و عملکردی از خود به جای گذاشت که در طول تاریخ تکرار نشده بود. یکی از اتفاقاتی که من را خوشحال کرد مدال طلایی بود که آقای عزیزی در رشته تکواندو به دست آورد و شکست من در فینال را جبران کرد و به همین دلیل از اینجا به او و کادرفنی تیم ملی از جمله پیام خانلرخانی و مهدی احمدی به خاطر این افتخار تبریک می گویم که برای ما بسیار زحمت کشیدند و همه جوره کنار ما بودند و ما را حمایت کردند.

اردوهای خوبی قبل از مسابقات برگزار شد

اردوهای بسیار خوبی قبل از مسابقات برگزار شد که باعث شد برای این بازی ها آماده شویم و به اعتقاد من یکی از عواملی که سبب شد این نتایج خوب رقم بخورد همین اردوهای خوبی بود که برای ما برگزار کردند. ناگفته نماند که کمبود هایی نیز وجود داشت که بالاخره در شرایط حاضر طبیعی است.

برای مسابقات پارآسیایی آماده خواهم شد

در حال حاضر تصمیمی برای آینده ورزشی ام نگرفته ام. کمی نیاز به زمان دارم تا برای آینده برنامه ریزی کنم. مسابقات پارآسیایی تقریبا یک سال دیگر برگزار می شود که برای آن مسابقات آماده خواهم شد. اردوهای آماده سازی جهت حضور در این مسابقات از دی ماه آغاز می شود که باید در آنها حضور داشته باشم و خود را برای کسب افتخار در بازی آسیایی آماده کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =