اردوهای چندهزار نفری دانشجویی در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای مقابله با هجمه غرب، اردوهای چندهزار نفری دانشجویان پس از واکسیناسیون عمومی، با شدت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز به ریاست فرزاد جهان‌بین و با حضور احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا برگزار شد.

اردوهای چندهزار نفری دانشجویان برگزار می‌شود

فرزاد جهان بین  در ابتدای این نشست با اشاره به بحث مهم «شهروند جهان‌شبکه‌ای» که از سوی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شده است، گفت: همه‌گیری کرونا در حال سوق دادن مردم به سمت جهان شبکه‌ای است و در این تحولات، شاهد آن هستیم که مردم پس از تبدیل شدن به شهروند فرهنگی و سپس شهروند اجتماعی، اکنون در حال ورود به عرصه شهروند جهان‌شبکه‌ای هستند که در آن دین، ملیت، فرهنگ و تاریخ ملل مورد هجمه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رهبری جهان شبکه‌ای در اختیار استکبار جهانی است، تصریح کرد: غرب با یک نظم و شدت آهنگین، همه را به ارتباط در فضای مجازی سوق می‌دهد و این بزرگترین خطری است که جامعه ما را تهدید می‌کند، البته راه‌حل مقابله با این جریان در آیات 20 تا 23 سوره مبارکه رم آمده که در آن به اختلاف قومیت‌ها و ملیت‌ها از آیات خداوند عنوان شده است و بر نظام خانواده و بحث مودت تأکید می‌کند. اگر متوجه این تحولات پیش‌آمده در مقطع کنونی نشویم و به‌موقع در مقابله با آن عمل نکنیم، همه به جهان شبکه‌ای منتقل خواهیم شد که در آن دین، هویت، ملیت، فرهنگ، زبان و تاریخ نادیده گرفته می‌شود.

جهان بین خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه بررسی بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی برای مقابله با این هجمه غرب، پیشنهاد برگزاری اردوهای چندهزار نفری دانشجویان را مطرح و تأکید کرد که پس از واکسیناسیون عمومی، این اردوها با شدت و قوت و با حضور تمامی دانشجویان از اقوام و فرهنگ‌های مختلف، برگزار شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی «برجسته کردن نمادهای قومی، ملی و فرهنگی»، «تقویت شخصیت و کرامت دانشجویان» و «توجه و تأکید بر رابطه مربی و متربی» را از برنامه‌های این معاونت در مواجهه با پدیده جهان شبکه‌ای عنوان کرد و افزود: شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر می‌تواند با معرفی شهدا که نمادهای محبوب قومیتی و ملی هستند، در مودت و نمادسازی برای تقویت ملیت و فرهنگ، نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشد.

جهان بین تأکید کرد: برای تحقق هدف ایستادگی در برابر هجمه‌های جهان شبکه‌ای، می‌توان از ظرفیت موضوعاتی مانند شهادت، ایثار و مقاومت که برای نوجوانان و جوانان از جذابیت برخوردار است، استفاده کرد. علاوه بر حوزه شاهد و ایثارگر، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با هدف توجه به فرهنگ‌ها و سنت‌های قومی کشور، اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های بومی و محلی کرده که این مسابقات پس از واکسیناسیون عمومی، به صورت گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی شخصیت شهدا را به عنوان قهرمانان ملی معرفی کند

احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح اقدامات صورت‌گرفته در راستای اهداف آیین‌‎نامه کارگروه علوم و معارف دفاع مقدس پرداخت و طرح نظارت و پیگیری از اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین محسن مؤمنی شریف عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی با تجلیل از نگاه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تحولات جهان به ویژه حوزه آموزش عالی، گفت: دستاوردهای دفاع مقدس، سرمایه نظام در مقابله با هجمه‌هاست. در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد بودیم که فرهنگ جبهه باعث تقویت هویت ملی شد. در وصیت‌نامه شهدا تفاوتی بین رزمنده ترک و کرد و لر و عرب و... نیست و همگی در وصایای خود بحث‌های مشترک ملی، حمایت از امام (ره)، ولایت فقیه، اسلام و وطن را مطرح کرده‌اند.

وی تأکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس که موجب افزایش وحدت ملی شد، گنجینه ارزشمندی برای حفاظت از جوانان و نوجوانان در برابر هجمه استکبار جهانی است. دانشگاه آزاد اسلامی باید شخصیت شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ازجمله شهید نوید صفری که مورد استقبال قشر جوان قرار گرفته است را به عنوان قهرمانان ملی معرفی کند.

 شهدای شاخص دانشجو شناسانده شوند

 عظیم ابراهیم‌پور عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه پیشنهاد معرفی شهدای شاخص دانشجو، گفت: در عملیات‌های دفاع مقدس، دانشجویان و رزمندگان در مواجهه با چالش‌ها، راهکارهای بدیع و نوآورانه‌ای خلق کردند. به عنوان مثال رکورد جراحی در جنگ متعلق به جنگ جهانی دوم و مربوط به انگلستان بود که طی 11 ساعت توانسته بودند یک سرباز را از میدان جنگ به بیمارستان منتقل کرده و روی وی عمل جراحی انجام دهند. این رکورد در دفاع مقدس شکسته شد و پزشکان ما توانستند در یک ساعت و نیم رزمنده را از خط مقدم به بیمارستان صحرایی منتقل کرده و عمل کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای خلاقانه‌ای در حوزه پزشکی، راه‌سازی، عمران و... داشتند و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نقش اصلی و جریان‌ساز در معرفی این دستاوردهای نوآورانه و حل مسئله‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111665

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =