سرگردانی مسافران اربعین در فرودگاه امام خمینی / شرکت‌های هواپیمایی بدون ویزا بلیط فروخته‌اند

مسافرانی که قصد سفر به عراق را داشتند در فرودگاه امام خمینی سرگردان شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، خبری تحت عنوان لغو ویزای عراق  منتشر شد و به دنبال آن شاهد برخی بی‌نظمی‌ها در فرودگاه امام خمینی بودیم.

شنیده‌های خبرنگار ایسکانیوز از فرودگاه امام خمینی حاکی از آن است که به دنبال انتشار این خبر از رسانه ملی شرکت‌های هواپیمایی بدون ویزا برای مسافران عراق بلیط صادر کرده‌اند اما کشور عراق می‌گوید که هنوز تاییدیه رسمی این موضوع صادر نشده و نمی‌توانند مسافر بپذیرند.

حاضران در فرودگاه عنوان می‌کردند که مسافران بدون ویزایی که با پروازی به عراق رفته بودند در فرودگاه دچار دردسر شده‌اند و اعتراض‌ها و درگیری‌های به وجود آمده منجر به بازداشت شدن چند نفر از آن‌ها شده است.

مردم از شهرهای مختلف برای سفر به عراق به فرودگاه امام خمینی آمده‌اند و از صبح در فرودگاه سرگردان هستند. بیشتر پروازهای نجف و بغداد لغو شده و فقط چندتایی پرواز باقی مانده است.

نزدیک به ۲۰۰  نفر در فرودگاه مانده‌اند البته کارت پرواز صادر می‌شود اما بین مسافران این ترس وجود دارد که بعد از رسیدن به مقصد، پلیس عراق مانع از ورود آن‌ها شده و یا حتی به کشور بازگردانده شوند. از طرفی برخی از عراقی‌ها که قصد بازگشت به کشورشان را داشتند هم به دلیل لغو پروازها در فرودگاه مانده‌ و سرگردان شده‌اند.

پرسنل فرودگاه امام خمینی در پاسخ به اعتراض مردمی که ساعت‌ها در انتظار پرواز هستند و از وضعیت به وجود آمده خسته شده‌اند، می‌گویند که اگر پرواز را بفرستیم و در مقصد با مشکل مواجه شود، شرایط بدتر است.

شنیده‌ها از این حکایت دارد که مسئولان فرودگاه در تلاش هستند تا از طریق وزارت امور خارجه هماهنگ کنند که پروازهای امروز به عراق بروند اما در پروازهای بعدی شرط اخذ ویزا رعایت شود که تا زمان انتشار این گزارش خبری در این خصوص به دست ما نرسیده است.

گفتنی است که در خرداد سال جاری مسئولان ایرانی از لغو ویزای عراق خبر داده بودند و با نزدیک شدن به ایام اربعین و صدور مجوز برای ۶۰ هزار زائر ایرانی درخواست‌ها برای سفر به عراق بیشتر شد اما هفته گذشته محمد حسن ذیبخش؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران گفت: «لغو روادید سفر به عراق به بعد از مراسم اربعین امسال اختصاص دارد و کسانی که در سامانه سماح ثبت نام خواهند کرد، باید شخصاً نسبت به اخذ روادید عراق اقدام کنند».

این درحالی است که فروش بلیط بدون ویزا توسط شرکت‌های هواپیمایی مسافران را به دردسر انداخت و مسئولیت این نابه سامانی با مسئولانی است که موضوع را به صورت شفاف و به موقع اطلاع رسانی نکردند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1111705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IQ ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      من تو همون پروازی بودم که بعد از ۵ساعت اجازه خروج بهش دادن الانم نزدیک سه ساعته تو فرودگاه بغداد نمیزارن بریم میگن شما ویزا ندارید