گردشگری ایران / آبشار کلیره کجاست؟

آبشار کلیره در فاصله 45 کیلومتری شهر بابل در استان مازندران واقع شده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، در دل یکی از روستاهای سرسبز شمال ایران آبشاری قرار دارد که همگان را شیفته و مجذوب خود کرده است. این آبشار به کلیره معروف بوده و در روستای بتلیم بخش بندپی شرقی استان مازندران قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / قلعه اسپیناس کجاست؟

آبشار کلیره در دل روستایی سرسبز و جنگلی باشکوه قرار دارد. اگر به دنبال طبیعت‌گردی منحصر به فردی هستید رفتن به این آبشار بهترین گزینه است، چرا که حدود یک ساعت باید از جنگلی بکر و ناب با درختانی سرسبز و بلند قامت عبور کنید تا به آبشار کلیره برسید.

در مسیر رسیدن به آبشار و عبور از جنگل انواع درختان بلند قامت مثل توسکا، راش، سرخدار، گردو، انجیلی، ممرز و… توجه شما را به خود جلب می‌کنند. با دیدن این همه درخت و سرسبزی، شگفت زده شده و انگار در بهشت قدم می‌زنید. در حین قدم زدن در جنگل، گاهی اوقات به بالای سر خود نگاه کرده و از تلفیق آسمان و سرسبزی درختان لذت ببرید.

آبشار کلیره یکی از جاذبه های روستای زیبای بتلیم است. اما زیبایی های این روستا فقط به این آبشار ختم نمی شود. روستای بتلیم دارای جذابیت های بی شماری است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در مسیری که به آبشار کلیره منتهی می شود شاهد کلبه های چوبی شگفت انگیزی خواهید بود که خالی از سکنه می باشند اما در فصل بهار و زمانی که زیبایی های این منطقه به اوج خود می رسد شما می توانید در این کلبه ها اقامت داشته باشید.

یکی دیگر از جذابیت های این روستا صحنه های فعالیت های دامداری و کشاورزی اهالی این منطقه به صورت سنتی می باشد. دیدن این صحنه ها به قدری برایتان جذاب خواهد بود که به احتمال زیاد خودتان هم بخواهید در این کار به روستاییان کمک کنید.

شگفتی های آبشار بتلیم

کلبه‌های چوبی

در مسیر رسیدن به آبشار کلبه‌های چوبی اطراف جنگل، توجه شما را به خود جلب کرده و کسی در آن‌ها سکونت نمی‌کند؛ اما در فصل بهار که هوای شمال بسیار دلنشین است، می‌توانید در این کلبه‌ها اقامت کنید.

منطقه ییلاقی حاجی شیخ موسی

 یکی دیگر از دیدنی‌های این روستا در مسیر رسیدن به آبشار منطقه ییلاقی اهالی روستا بوده که در فصل‌های بهار و تابستان به این مکان می‌روند و مردمان آن بسیار مهمان‌نواز هستند.
جاذبه های دیدنی نزدیک آبشار کلیره

جنگل نارنجلو

جنگل نارنجلو در قسمت بندپی غربی شهرستان بابل قرار دارد. این جنگل جزو منطقه حفاظت شده است و پوشیده از درختان بلند و زیبایی است که قدم زدن در آن بسیار دلپذیر بوده و برایتان جذاب خواهد بود.

پارک جنگلی بابل کنار

پارک جنگلی بابل کنار در فاصله 22 کیلومتری شهر بابل قرار دارد. این پارک جنگلی همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران است.

سد شیاده

 این سد نیز در نزدیکی روستای شیاده در بخش بندپی غربی شهرستان بابل قرار دارد. اگر می‌خواهید ماهیگیری را تجربه کنید، رفتن به این سد را از دست ندهید. همچنین سرسبزی اطراف این سد، بسیاری از مسافران را جذب خود کرده است

مسیر دسترسی به کلیره

برای رسیدن به آبشار بتلیم ابتدا باید از جاده فیروزکوه به شهر بابل بروید و بعد از رسیدن به شهرستان بابل، از طریق جاده شهید صالحی به گلوگاه بروید. بعد از رسیدن به گلوگاه، منطقه ییلاقی حاجی شیخ موسی در انتهای جاده را با توجه به تابلوهای راهنمایی پیدا کنید.

در انتهای این مسیر روستای بتلیم قرار دارد. هنگامی که به روستا رسیدید، از ماشین و یا اتوبوس پیاده شده و در یکی از مسیرهای مشخص وارد جنگل شوید و بعد از یک ساعت نیم پیاده‌روی در جنگل، به آبشار کلیره می‌رسید.

حتما حواستان باشد که با یک راهنمای محلی و یا تور یک روزه به این آبشار بروید، چرا که ممکن است مسیر آبشار را در دل جنگل پیدا نکنید. اگر تنهایی می‌خواهید به این مکان بروید، حتما همراه خودتان نرم افزار جی پی اس داشته باشید، تا به راحتی به این آبشار برسید.

بهترین زمان سفر به کلیره

همانطور که می‌دانید جنگل‌ها همیشه زیبا و سرسبز بوده و در هر فصلی جذابیت‌های منحصر به فردی دارند. از آن جایی که این آبشار در دل جنگل‌های شمال قرار گرفته بهترین فصل سفر به این آبشار در بهار و تابستان است.

در فصل بهار و تابستان طبیعت زیبای این آبشار بسیار دیدنی و جذاب است و عطر گل‌های بهاری در دل جنگل شما را مست می‌کنند. در فصل پاییز خش خش کردن برگ‌ها در زیر پایتان بسیار دلنشین بوده و به هیچ عنوان از نگاه کردن به درختان پاییزی جنگل و این آبشار سیر نمی‌شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =