نامه اعتراضی شورای صنفی لارستان به وزیر بهداشت/ دانشجویان خواستار پیوستن به علوم پزشکی شیراز هستند

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لارستان در اعتراض به بی‌اعتنایی مسئولان به مطالبات و مشکلات دانشجویان، به وزیر بهداشت نامه نوشت و خواهان انتقال و قرارگرفتن این دانشکده در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لارستان در نامه‌ای اعتراضی به وزیر بهداشت در زمینه بی‌اعتنایی مسئولان به مطالبات و مشکلات مطرح شده دانشجویان، خواهان انتقال و قرارگرفتن این دانشکده در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.

در ابتدای این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: ضمن تبریک و آرزوی توفیق و سلامتی روز افزون جهت تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه شما در کنترل بیماری منحوس کرونا که الحق در زمان کوتاه مدیریت شما مردم طعم شیرین مدیریت جهادی و انقلابی را چشیده‌اند. احتراما به استحضار می رساند دانشکده علوم پزشکی لارستان سالهاست که با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف مخصوصا دانشجویی روبروست و متاسفانه با نگاه پادگانی و تحقیرآمیز مسائل دانشجویان را دنبال کرده و متاسفانه برخی مدیران این مجموعه به جای خدمت به دانشجویان و مردم ، گویا خود را صاحب مجموعه و دانشجویان را سربازان پادگان می‌بینند.

در ادامه این نامه آمده است: علیرغم اینکه از زمان شروع اپیدمی کووید۱۹ بیش از ۹۰٪ فعالیت دانشجویان در دانشکده علوم پزشکی لارستان به صورت مجازی دنبال شده و هزینه‌های بسیار کمی نسبت به گذشته انجام گرفته است، و این دانشکده دائما از کمک‌های نیک اندیشان در حوزه های بهداشتی و درمانی بهره می‌برده است، ولی با این وجود، ریاست مجموعه بهزاد رضایی، بودجه‌ای برای         بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و تحقیقات اختصاص نداده و بیشتر این هزینه‌ها صرف برنامه‌های دیگر شده است. لازم به ذکر است در ادوار گذشته تخلفات بسیاری صورت گرفته و با متخلفین مالی برخورد نیز صورت نگرفته است. گویا اخذ رضایت برخی ها از آینده این دانشجویان برای وی مهم‌تر است. وی در برخی مواقع همکاری‌هایی داشته‌اند اما لحن و برخورد وی با دانشجویان و شورای صنفی تحقیرآمیز و از نگاه بالا به پایین است.

شورای صنفی علوم پزشکی لارستان به برخی مسائل و مشکلات موجود در مدیریت دانشکده اشاره کرده که در ادامه آمده است: ابلاغ برنامه غذایی به صورت کاملا غیر قانونی و بدون تشکیل جلسه شورای تغذیه و بدون نظر شورای صنفی که عضو قانونی شورای تغذیه است که در نهایت پنهان کاری و با نظر کاملا غیر منطقی دانشکده و بر اساس بحث مالی بسته شده و بر روی سایت دانشکده رفته است. (با وجود درخواست های متعدد به ریاست اما ایشان کاملا به نظر شورای صنفی بی‌توجهی کردند و نظر خود را بالاتر از هر نظری می‌دانند). عدم وجود فضای آموزشی کافی علیرغم حجم بالای کمک‌های نیک اندیشان و نیز بودجه‌های وزارتی درطول این سال‌ها و همچنین فضای فیزیکی نامناسب معاونت فرهنگی دانشجویی آموزشی و تحقیقات که در شان یک معاونت نیست. فقدان سلف سرویس که مکررا طی مکاتبات مختلف اعلام نیاز شده است. فقدان سالن آمفی تئاتر در شهرستان اوز و عدم کفایت خوابگاه دانشجویی در شهرستان های لار و اوز ازجمله دیگرمشکلات دانشجویان به شمار می‌رود.

در ادامه این نامه آمده است: مشکلات رفاهی متعدد در شهرستان اوز از جمله آنتن دهی بسیار ضعیف، اینترنت ضعیف، آب ناکافی، آبگرمکن های مشکل دار، تخت های غیراستاندارد، نبود فضای سبز  و ... که به نظر می رسد دانشکده بهداشت اوز تنها دانشکده ی موجود در کشور باشد که بیشتر به کویر شباهت دارد. مشکلات عدیده دانشجویان این دانشکده که در شیراز مشغول به تحصیل هستند از جمله عدم تأمین خوابگاه در شیراز مختص دانشجویان این دانشکده که موجب تحمیل هزینه های گزاف بر دانشجویان شده است.(سهم هر دانشجو برای خوابگاه شیراز به ازای هر ترم حداقل 30 میلیون ریال است)، فقدان تجهیزات ورزشی و نیز امکانات رفاهی در شهرستان های لار و اوز که حداقل نیاز های یک دانشجو در طول دوران تحصیل است، عدم نظارت و بازدید مسئولان از خوابگاه‌ها و اماکن مورد استفاده قبل از ورود دانشجویان جهت مرتفع ساختن مشکلات و نواقص‌های موجود و در هنگام ورود دانشجویان و اعلام مشکلات تازه برنامه ریزی برای برطرف کردن مشکلات می‌شود. وجود مشکلات متعدد در مسائل تغذیه دانشجویان که چندین ترم علیرغم فشارها و انتقادات شدید دانشجویان، باز هم مرتفع نشده و جای تأسف است که تا امروز حتی با وجود شروع ترم تحصیلی، هیچ گونه قراردادی با پیمانکار بسته نشده است. ریاست دانشکده پرستاری آقای کاوی که نه تنها مدیریت ضعیف داشته بلکه قدرت تعامل و درک دانشجو را نیز نداشته و به جای دغدغه‌های دانشجویان، تنها به فکر دغدغه‌های مافوق خود هستند.

شورای صنفی در ادامه این نامه آورده است: عدم رعایت عدالت و انصاف در بین دانشجویانی که همگی در یک دانشکده هستند از جمله توزیع غیر عادلانه حجم‌های اختصاصی اینترنت و یا برخوردهای غیر منصفانه و تبعیض آمیز بین دانشجویان که در نهایت اختلافات وتنش های میان دانشجویان را افزایش داده است. استفاده از اهرم های فشار کمیته‌ها و حراست در زمان مطالبات بحق دانشجویان و هزینه کرد درآمد اختصاصی آموزش و تحقیقات و تحول در آموزش در جاهای دیگر تا جایی که این دانشکده برای یک برنامه صبحانه برای زیر یکصد نفر دانشجو دچار مشکل است. ابلاغ برنامه‌های حضور دانشجویان در دانشکده بهداشت اوز در جلسه شورای آموزشی علوم پزشکی بصورت مستقل و بدون در نظر گرفتن نظرات شورای صنفی که اصلا مورد تایید شورای صنفی نیست و به دور از منطق است. نادیده گرفتن شورای صنفی دانشجویان که نزدیکترین و محرم ترین رابط بین مسئولان و دانشجویان است و برخوردهای تحقیرآمیز به این شورا که در حقیقت توهین به تمامی دانشجویان محسوب شده و غیر قابل پذیرش است. وجود مشکلات ایاب و ذهاب در دانشکده بهداشت اوز که کمترین انتظار دانشجویان به دلیل فاصله موجود از مرکز شهر دارند.

نبود امکانات ورزشی جهت دانشجویان که حتی دغدغه و برنامه ای هم برای مرتفع ساختن آن وجود ندارد. رفتارهای عجیب کارشناس دانشجویی دانشکده بهداشت اوز خانم قاضی زاده که موارد وی به در ادامه آمده و با وجود پیگیری‌های زیاد از طریق حراست و بازرسی مطالبه ما بی نتیجه مانده است. از جمله این موارد، اجبار کردن دانشجویان مبنی بر ارائه نامه از جانب والدین پس از مراجعت به شهر خود در ایام تعطیل که این امری غیرقانونی و بدون اطلاع مسئولین فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی بوده و نشات گرفته از تفکرات خود فرد بوده است. همچنین بستن درب خوابگاه (زندانی کردن دانشجویان) به روی دانشجویان در طول روز و تکرار آن به مدت چند روز و برخورد زشت و بی‌احترامی به دانشجویانی که قصد خروج از خوابگاه در ساعت قانونی داشته‌اند ، متاسفانه پس از این رفتارها برخوردی با وی صورت نگرفته و همچنان اینگونه رفتارها و بعضا بدتر مشاهده شده است .

در ادامه این نامه آمده خطاب به وزیر محترم بهداشت آمده است: همانگونه که بنیان گذار انقلاب اسلامی بیان کردند «دانشگاه مبدأ تحولات است»، متاسفانه بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی ازسوی مدیریت علوم پزشکی که فقط شمه‌ای از آن را در بالا به آن اشاره شد، طعم شیرین تحصیل علم را به کام دانشجویان تلخ کرده و در حوزه‌های مختلف دانشجویی کوتاهی و سهل انگاری کرده و به جرأت می‌توان هر فعالیتی را در این دانشکده شاهد باشیم به جز برنامه‌های مرتبط با دانشجویان، که همیشه اولویت با هربرنامه ای است که منافع آنها در میان باشد. اگر این مسئولان نمی‌توانند مشکلات و مطالبات دانشجویان را مرتفع کنند و حضور آنها در این دانشکده برای برای اهداف دیگری بوده است، یقین بدانید دانشجویان این دانشکده دیگر طاقت این حجم از بی نظمی و تحقیر و کم لطفی را نداشته و در صورت تداوم ضعف مدیریتی موجود، درخواست نهایی ما دانشجویان انتقال و قرارگرفتن در زیر مجموعه ی دانشکاه علوم پزشکی شیراز خواهد بود تا بیش از این به دانشجویان این مجموعه ضربه و لطمه‌ای وارد نشود.

در انتهای این نامه آمده است: با این توصیفات، تیم شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی لارستان دیگر تحمل این حجم از تحقیر و بی توجهی به دانشجویان را نداشته، و تاکنون علیرغم هشدارها و انتقادات و تذکر های متعدد، از سوی مسئولان و مدیران این دانشکده به جز معاون محترم آموزشی زهرا کشتکاران، هیچ اقدام دلسوزانه، پیگیرانه و مثبتی برای رفاه حال و مرتفع ساختن مشکلات دانشجویان صورت نگرفته است.در صورت تداوم چنین رفتار غیر مسئولانه و تحقیر آمیز و عدم مشاهده تغییرات لازم، استعفای جمعی خود را ظرف مدت بیست روز آینده تقدیم مسئولان رده بالای کشور در وزارت بهداشت، بازرسی و همچنین به مسئوان استانی و ریاست محترم علوم پزشکی شیراز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111755

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =