جایِ مَردِ بزرگی همچون منصور پورحیدری در استقلال خالیست

مربی فوتبال ایران اعتقاد دارد که جای منصور پورحیدری در استقلال خالی است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ داوود مهابادی بازیکن سابق استقلال تهران در گفت‌وگویی از جذب بازیکنان جدید در استقلال ابراز ناراحتی کرد و از تصمیم گیرندگان و هیات مدیره این باشگاه انتقاد کرد که در ادامه از نظر می گذرانیم.

مربی پیشین شاهین بوشهر در خصوص کادر فنی تیم ها گفت:

برای کادر فنی و تاکتیکی در فوتبال، باید چند مربی در باشگاه وجود داشته باشد که هم از لحاظ تاکتیکی و فنی و هم لحاظ روانی به تیم و بازیکنان کمک کنند و بازیکنان هم مطیع آنها باشند. 

به عنوان مثال؛ نقشِ کریم باقری به عنوان کمک مربی در تیم پرسپولیس و تیم ملی کاملا مشهود است. 

یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس، چند مربی کارکشته و خبره در کنار خودش دارد. تمام مسائل تیم را به خوبی مدیریت و رهبری می کند. و یا سرپرست تیم پرسپولیس افشین پیروانی از بازیکنان سابق تیم ملی است. وقتی کادر یک باشگاه از افراد کار بلد تشکیل شده باشد آن تیم موفق می شود.

وی در ادامه افزود: 

متاسفانه کادر فنی استقلال نقص دارد. و در بخش مدیریت هم مشکلاتی وجود دارد. اگر مرحوم‌ منصور پورحیدری بودند به واقع می توانستند به بهترین شکل مدیریت کنند و مشکلات استقلال را برطرف کنند. پیشکسوتان و هواداران استقلال از مجموعه باشگاه، اعم از هیات مدیره، مدیرعامل، تصمیم گیرندگان و کادر فنی، ناراضی هستند. 

بازیکن سابق آبی ها با انتقاد از تعداد مربیان در کادر فنی استقلال بیان کرد:

واقعا بنده انگیزه فرهاد مجیدی از اینکه تعداد کمی را برای کادر فنی در اختیار گرفته را نمی دانم ولی از وقتی که سرمربی استقلال شده، به لحاظ تحلیل فنی، کادر خوب و قوی نداشته است. بازیهای استقلال با این نفرات جای تعجب دارد. تیم استقلال در سال گذشته قوی تر از تیمِ امسال بسته شده بود. با رفتنِ مهدی قاعدی، شیخ دیاباته، میلیچ، نادری و ریگی، که به مراتب خیلی بهتر از بازیکنانی بودند که امسال جذب شده اند. در بازی با الهلال بازیکنان جدید نمایش خوبی از خود نشان ندادند. متاسفانه سرمربیِ استقلال در نقل و انتقالات امسال خیلی ضعیف عمل کرد.

وی در ادامه اذعان داشت:

اعتقاد بنده این است که در بازی با الهلال، بازیکنانی که جدید جذب شدند خیلی ضعیف تر از بازیکنان قدیمی استقلال ظاهر شدند. اگر قرار است بازیکنی که چند سال در تیم بازی کرده است، برود، باید جایگزین این بازیکن، هم تراز با او باشد. قائدی را ترانسفر کرده اند و سلمانی جایگزین او جذب شده است. به هر حال از لحاظ فنی و تاکتیک، بین این دو بازیکن تفاوت وجود دارد. و یا قاسمی نژاد با سن ۳۶ سال می تواند جای خالی قائدی را پر کند؟! واقعا جای تعجب دارد.

الهلال بازیکنان خوبی از قبیل گومیس و مارگا در خط حمله دارد ولی در خط دفاعی خیلی ضعیف بود. اگر استقلال بیشتر دقت می کرد بازی را با نتیجه خوب به نفع خودش تمام می کرد. متاسفانه استقلال گل زن نداشت. 

مهابادی با بیان اینکه پرسپولیس از لحاظ فنی از الهلال قوی تر است تصریح کرد:

از لحاظ فنی پرسپولیس می تواند الهلال را از پیش رو بردارد، مگر این که از لحاظ روانی و داوری، مشکلاتی وجود داشته باشد. پرسپولیس به لحاظ فنی بالاتر از الهلال است. استقلال هم از لحاظ فنی بهتر از الهلال بود ولی اشتباه در چینش و تاکتیک بود که باعث شد نتیجه را به الهلال واگذار کند. آقای مجیدی نباید از بازیکنان جدید استفاده می کرد. خط دفاع در سمت چپ و یا هافبک وسط بهتر بود از بازیکنان قدیمی استفاده می کرد. به دلیل این که بازیکنان جدید با تیم هماهنگ نشده بودند و هیچ بازی دوستانه یا رسمی هم قبل از بازی با الهلال برگزار نشده بود. 

بازیکن سابق ایران در ادامه از عملکرد تیم ملی گفت:

تیم ملیِ ما خطِ حمله فوق العاده قوی دارد. هیچ تیمی را نمیبینیم که یارای مقاومت در برابر این خط حمله را داشته باشد. تیم ملی از لحاظ روانی در شرایط خوبی قرار دارد، چینش بازیکنان خوب است و مربی عاقلانه رفتار کرده و تصمیم های درستی گرفته است. 

تیمی که در چند بازی گذشته در بستر ۴۴۲ بازی کرده بود در بازی با عراق از ترکیب ۵۳۱ و یا ۴۳۳ استفاده کرد. در این بازی طارمی را عقب تر قرار داد و امیری را برده بود جلوتر. و همچنین نورافکن را در دفاع چپ به درستی استفاده کرد. دوندگی هافبکها هم عالی بود. کمتر مهاجمی پیدا می شود که مانند طارمی در آن شرایط بتواند توپ را وارد دروازه کند. یکی از مهمترین عامل موفقیت تیم ملی این است که؛

اغلب بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، لژیونر هستند و این موضوع به تیم ملی خیلی کمک می کند. چون زندگی حرفه ای دارند و در سطح بالاتری از فوتبال ایران بازی می کنند. 

وی در صحبت پایانی ادامه داد: 

وظیفه ی مربی کنترل و هدایت تیم در داخل زمین است. اسکوچیچ تا این لحظه موفق بوده است و در ادامه هم با درایت و حمایت همه جانبه فدراسیون فوتبال و اتحاد و همبستگی، انشالله به جام جهانی صعود می کنیم.

مصاحبه از امیر کریمی

کد خبر: 1111760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =