ارتقای تفکر دینی در قشر دانشگاهی مهم‌ترین وظیفه نهاد رهبری دانشگاه‌ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتقای فکری دینی، مهم‌ترین کارکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی خوشنویس‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ استان اصفهان، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و سایر مسئولان و رؤسای واحدهای دانشگاهی در واحد خوراسگان برگزار شد.

شریفانی در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: از ابتدای خلقت، بشر با نعمت دین آفریده شد و به همین دلیل در آموزه‌های دینی ما سفارش فراوانی بر قدردانی، حفظ و پیراستن این نعمت از ناپاکی‌ها شده است.

وی، دین را ارزشمندترین هدیه الهی دانست و تصریح کرد: زندگی سعادتمند، زندگی توأم با دین، عقل و حیاست و همانطور که از آیات قرآن می‌توان استنباط کرد، سعادت ابدی از آن دینداران و صالحان خواهد بود و در راه دین اگر جان، مال و آبروی خود را هم هزینه کنیم، پسندیده است.

 شریفانی با اشاره به لزوم حفظ صحت و سلامت دین و تأثیر نوع ارائه آن بر زندگی بشر، اظهار داشت: متأسفانه در طول تاریخ، دین گرفتار آسیب‌هایی مثل کتمان، غلو، شناخت آن از غیر اهلش و سایر آفت‌ها شده که هر کدام از این آفت‌ها می‌تواند این هدیه الهی را دستخوش تغییرات نامناسب و مضر کرده و از مسیر اصلی خود دور کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بر بالا بردن تفکر دینی در میان قشر دانشگاهی به عنوان مهم‌ترین وظیفه این نهاد مقدس تأکید کرد و افزود: وظیفه اصلی روحانیت و متخصصان دینی در جامعه و به خصوص در میان دانشگاهیان، محافظت از دین و تبیین کارکردهای اصلی این ودیعه الهی است.

وی با بیان اینکه ارتقای فکری دینی، مهم‌ترین کارکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: اینک که جایگاه ما، در مسیر تربیت انسان قرار گرفته و در محیطی زنده و با طراوت و در مواجهه با نسل جوان و مفاخر علمی و دانشگاهی هستیم، باید خدا را شاکر باشیم و از نهایت ظرفیت‌ها و توانایی‌های فردی و سازمانی خود برای هدایت این نسل در چارچوب دین بهره ببریم.

در این مراسم از زحمات و فعالیت‌های عباسعلی حیدری مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تقدیر و حسن عارضی به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =