دانشگاه امام صادق(ع) برنامه‌ای برای اسکان دانشجویان خوابگاهی ندارد

قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) اعلام کرد که این دانشگاه برنامه‌ای برای اسکان دانشجویان خوابگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، واکسیناسیون دانشجویان از هفته‌های گذشته سرعت قابل توجهی به خود گرفته است. آنطور که مسئولان وعده داده‌اند با تسریع در روند واکسیناسیون دانشجویان، از آذرماه آموزش حضوری دانشجویان نیز آغاز و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند. در این بین اما بسیاری از دانشگاه‌ها نسبت به بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی عملکردی محتاطانه دارند و صرفا دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای اسکان در خوابگاه ثبت‌نام کنند.

در همین ارتباط، حجت الاسلام نورالدین زندیه قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره روند واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه امام صادق(ع) به طور مجزا واکسیناسیون دانشجویان را انجام نخواهد داد. البته در روزهای ابتدایی، واکسیناسیون اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان را به صورت یکجا انجام دادیم اما بعد از مدتی متوجه شدیم که دانشگاه‌های دیگر فرآیند واکسیناسیون دانشجویان را متوقف کرده‌اند.

وی افزود: در این شرایط بود که احساس کردیم امکان دارد در جریان فرآیند واکسیناسیون رانت‌هایی ایجاد شود و لذا دانشگاه امام صادق(ع) نیز به دنبال نوبت دهی رانتی به دانشجویان نبود. به همین دلیل واکسیناسیون دانشجویان را به صورت جداگانه انجام نمی‌دهیم و دانشجویان باید از طریق سیستم نوبت دهی وزارت بهداشت، واکسن خود را دریافت کنند.

قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان در داخل دانشگاه صلاح نیست، ادامه داد: باتوجه به اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) دانشجویان شهرستانی هستند، تصمیم گرفتیم که روند واکسیناسیون دانشجویان در سیستم متمرکز خارج از دانشگاه انجام شود. البته باید گفت که به طور کلی انجام واکسیناسیون در داخل دانشگاه‌ها، درست نیست و سایر دانشگاه‌ها نیز نباید این اقدام را انجام دهند.

زندیه با اشاره به فرآیند اسکان دانشجویان خوابگاهی تصریح کرد: به طور کلی اسکان دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه امام صادق(ع) به صورت موقت و به حسب شرایط اضراری، از یک هفته تا چند ماه خواهد بود. باتوجه به این تعداد دانشجویان بومی حدود 100 نفر است، برنامه‌ای برای پذیرش دانشجویان در خوابگاه نداریم.

قائم مقام معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: متاسفانه مسئولان وزارت علوم در چند وقت گذشته، نسبت به آموزش حضوری یا مجازی دانشجویان حرف‌های متفاوتی زده‌اند؛ به دلیل اینکه مسئولان تکلیف دانشگاه را به صورت ابلاغیه رسمی مشخص نکرده‌اند، فعلاباید منتظر ابلاغیه رسمی باشیم. درحال حاضر فعلا موارد اضطراری و آن دسته از دانشجویانی مشغول پژوهش هستند، امکان اسکان در خوابگاه و یا آموزش حضوری را دارند. اما به طور کلی برنامه‌ای برای اسکان دانشجویان خوابگاهی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =