دلایل ریزش بازار طلا و سکه/ قیمت‌ها تا پایان سال چگونه خواهد بود؟

طی ده روز گذشته بازار سکه و طلا شاهد ریزش قیمتها بود به طوریکه سکه از ۱۱میلیون و ۶۰۰ به ۱۱ میلیون و ۲۰۰ کاهش یافته است.

میثم رادپور؛ کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص دلایل کاهش قیمت سکه و طلا طی روزهای اخیر گفت: هفته گذشته قیمت انس جهانی با حدود 2درصد ریزش کرد که عمده تغییر قیمت سکه و طلا به این عامل بستگی دارد.

وی با اشاره به قیمت سکه در روز جاری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت سکه 11میلیون و200 هزار تومان است که البته نسبت به هفته گذشته ریزش زیادی نداشته ولی همین مقدار نیز به دلیل کاهش نرخ انس جهانی است.

رادپور با اشاره به اینکه اخیرا حباب در قیمت سکه نادر بوده و هم اکنون نیز حباب سکه نداریم تصریح کرد: قیمت سکه و طلا ارتباط زیادی به قیمت ارز دارد چنانچه توجه داشته باشیم همزمان با ریزش قیمت ارز، قیمت سکه و طلا نیز کاهش پیدا میکند که البته کاهش قیمت ارز و به ویژه دلار زیاد جدی نیست چون قرار نیست که به یکباره کاهش چشمگیری داشته باشد از طرفی با محاسبه دلار 27 هزار تومانی و انس 1750دلار، قیمت سکه حباب ندارد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: قیمت انس جهانی طلا طی یک سال اخیر در بازه 200 دلاری متغییر بوده و کاهش قیمتی که در این روزها شاهد آن هستیم در حد 2 درصد است.

رادپور در پایان گفت: با توجه به عوامل مختلفی از جمله نرخ تورم و بهره ایالات متحده آمریکا، عوامل سیاسی و اقتصادی این کشور که نوسانات انس جهانی طلا و قیمت ارز را تحت تاثیر قرار میدهد پیش بین بنده این است که تا پایان سال قیمت سکه و ارز روند افزایشی خواهند داشت.

پایان پیام/

کد خبر: 1111803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =