امیرمکری: از مراکز فروش بلیت پروازهای اربعین شکایت می‌کنیم!

در حالی مراکز فروش بلیت با چراغ سبز ایرلاین‌ها از فروش بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین خودداری می‌کنند که سرپرست سازمان هواپیمایی وعده شکایت از این مراکز را داده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، طبق معمول همیشه شرکت‌های هواپیمایی داخلی باز هم به تعهدات خود در قبال زائران اریعین عمل نکردند. قرار بود از تاریخ 28 ماه جاری بلیت رفت و برگشت پروازهای اربعین با قیمت 5 میلیون تومان به جز مشهد-نجف به فروش برسد. اما شرکت‌های هواپیمایی که به نظر می‌رسد از بلاتکلیفی سازمان هواپیمایی نهایت سوءاستفاده را برده‌اند این بلیت‌ها را به صورت یکطفره و با قیمت های چند برابری می‌فروشند. از سوی دیگر در رابطه با تست PCR نیز ایرلاین‌های داخلی گویا با برخی آزمایشگاه‌ها برای رسیدن به اهداف خود توافق کرده‌اند.

در این شرایط سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عرضه نکردن بلیت دو طرفه اربعین تخلف است، وعده داده که سازمان هواپیمایی کشوری شکایت از مراکز فروش بلیت را پیگیری می‌کند.

سیاوش امیرمکری با اشاره به برخی تخلفات در فروش بلیت اربعین گفت:  علی رغم اینکه قیمت تمام شده بلیت در این ایام برای سفر به عراق، چه نجف و چه بغداد در حدود 7 میلیون تومان است، سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی داخلی،شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت شهر فرودگاهی برای تعدیل قیمت و کاهش هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام داده و در نهایت این تصمیم اتخاذ شد که که قیمت بلیت ایام اربعین را برای مسیر تهران به نجف، به صورت رفت و برگشت 5 میلیون تومان و به صورت یکطرفه 3 میلیون و 200 هزار تومان باشد. علت تعیین نرخ برای بلیت یکطرفه این بود که اگر زائری بخواهد به صورت زمینی به کشور بازگردد، این امکان برای او فراهم باشد.

وی ادامه داد: اما در یکی، دو روز گذشته گزارش‌هایی به ما رسیده است که بعضی از مراکز فروش بلیت هواپیما صرفا بلیت یکطرفه برای سفر به عراق عرضه کردند که این خلاف توافق حاصل شده و مقررات است. سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر پیگیر رفع این مشکل است که بلیت دو طرفه به متقاضیان ارائه شده و خرید بلیت یکطرفه اختیاری باشد.

امیرمکری افزود: چنانچه هر یک از زائران با این شرایط مواجه شدند و نتوانستند بلیت دوطرفه خریداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش رسیدگی به شکایات، شکایت خود را ثبت کرده و سازمان در اسرع وقت این شکایت را پیگیری کرده و مشکل  را برطرف کند.

گفتنی است؛ سازمان هواپیمایی کشوری به خوبی می‌داند کدام ایرلاین تخلف کرده و کدام ایرلاین طبق تعهدات خود برای زائران اربعین اقدام می‌کند و فقط به فکر جیب خود نبوده‌اند. در این به‌نظر می‌رسد انجمن شرکت‌های هواپیمایی نقش اصلی در این نابه‌سامانی را ایفا می‌کند، به‌خصوص طی ماه‌های اخیر که مدیریت آن دست خوش تغییراتی شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1111820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      بخدا همه شان دزدند به زائر امام حسین هم رحم نمی کنند هیچ کس هم جلودار شان نیست خدا لعنت کند بانیان این ناهماهنگی ها و دزدی ها