شورای راهبردی آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

جلسه شورای راهبردی آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست طهرانچی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  جلسه شورای راهبردی آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور  فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی، نوید ادهم دبیرکل هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه مدارس سما فرصت مغتنمی برای برون‌رفت کشور از چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش است، گفت: سما با دارا بودن حدود هزار مدرسه، به عنوان یک نظام میانی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود و چنین نظامی قابلیت حل مسئله و الگوسازی در حوزه آموزش و پرورش را داراست. از این رو با توجه به اتفاقات به وجود آمده در یک سال و نیم گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی، تمرکز مدارس سما باید بر احیای نظام مربیگری در مدارس، برگزاری اردوهای حضوری و انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی به فضای حقیقی آموزش باشد.

ایجاد هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه فضای مجازی و حقیقی

طهرانچی افزود: واقعیت این است که مرز حقیقت و توهم در فضای مجازی به یکدیگر نزدیک است و باید با مراقبت از این فضا، دانش‌آموزان را با شیرینی‌های فضای حقیقی آشنا کرد. لازم است یک هسته مشاورتی برای نحوه تربیت دانش‌آموزان در محیط دوگانه تشکیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند کمک بزرگی برای انتقال دانش‌آموزان از فضای مجازی و جهان شبکه‌ای به فضای حقیقی و آشنایی با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و نمادهای ملی باشد. از این رو در بازدیدی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت داشتم، قرار شد راه‌اندازی اردوهای نجوم به منظور آشنایی دانش‌آموزان با این علم که یکی از بحث‌های تربیت علمی قرآن است، در دستورکار واحد تفت قرار گیرد. این اردوها یک برنامه تربیتی است که دانشجویان علاوه بر آشنایی با نجوم، بتوانند با مفاهیم رصد و استهلال ماه آشنا شوند.

در ادامه این جلسه،  بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای کیفیت‌بخشی در حوزه مدارس سما با تأکید بر گسترش سامانه‌های نظارت و کنترل ارائه کرد.

وی همچنین برنامه‌های این معاونت در حوزه‌های «پایش، سنجش و تضمین کیفیت»، «انتخاب و انتصاب مدیران مدارس»، «مدیریت، کنترل و بهبود شهریه مدارس»، «استقرار و گسترش مدارس سما متناسب با آمایش محیطی و سایر مؤلفه‌های مؤثر»، «ساماندهی نیروی انسانی» و «کنترل مدارس زیان‌ده» را تشریح کرد.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1111830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =