عراق: الحشد الشعبی از ارکان اصلی تامین امنیت مراسم اربعین است

وزیر دفاع عراق در سفر به کربلای معلی گفت سازمان الحشد الشعبی یکی از ارکان اساسی تامین امنیت مراسم اربعین حسینی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «جمعه عناد السعدون» وزیر دفاع عراق که دیروز (یکشنبه، 19 سپتامبر) برای بررسی طرح‌های امنیتی و تدارکات جاری برای مراسم اربعین حسینی (ع)، به کربلای معلی سفر کرده بود، بر اهمیت نقش سازمان الحشد الشعبی در طرح تامین امنیت این مراسم تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «براثا»، وی افزود که در جریان سفرش به کربلا از برنامه‌های امنیتی مربوط به مراسم اربعین و سازوکارهای اجرای آن اطلاع یافته است. برنامه‌ها و سازوکارهایی که مبتنی بر سه طرف شامل وزارت دفاع، وزارت کشور و سازمان الحشد الشعبی است.

جمعه عناد تاکید کرد: الحشد الشعبی در کنار وزارت دفاع و کشور، یکی از ارکان اساسی در طرح امنیتی مراسم اربعین و تامین امنیت زائران آن به شمار می‌آید.

وزیر دفاع عراق تاکید کرد: یگان‌های امنیتی ما دارای تجربه لازم برای انجام زیارت‌های میلیونی هستند زیرا ۱۸ سال است که مراسم اربعین حسینی را تامین می‌کنند.

وی ضمن تقدیر از نقش فرماندهی عملیات فرات میانه در الحشد الشعبی گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های امنیتی وجود دارد و فرماندهی عملیات مشترک، مسئولیت‌ها و وظایف را میان یگان‌های مختلف برای تامین امنیت اربعین امام حسین (ع) تقسیم کرده است.

هنوز چند روز مانده به مراسم اربعین حسینی، گزارش‌های خبری حاکی از آن است که کلیه مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلاء این روزها همانند سال‌های گذشته شاهد حضور حماسی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. میلیون‌ها عراقی از شهر و روستاهای خود به راه افتاده‌اند تا در اربعین حسینی در کربلا باشند. مسیر نجف اشرف تا کربلای معلا نیز شاهد حضور موکب‌های عراقی است و از کوچک و بزرگ، از خرد و کلان عراقی‌ها به دنبال خدمت به زوار هستند.

گفته می‌شود که جز حضور کمتر زائران ایرانی و زوار دیگر کشورها، همه چیز همانند سال‌های گذشته است. بر اساس آخرین خبرها و توافق صورت گرفته با دولت عراق سهمیه ایران در ایام اربعین ۶۰ هزار نفر است.

 بخش شعائر، موکب‌ها و هیأت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی (علیهما السلام)، اعلام کرده است که بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۶ موکب عزاداری و خدماتی از کلیه استان‌های عراق و بیش از ۵۹ موکب عربی و خارجی ثبت شده‌اند که در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی مشارکت خواهند داشت. موکب‌های خارجی از کشورهای چین، سوئد، ایران، عربستان سعودی ، سوریه، لبنان، پاکستان، هند، نیجریه، کنیا و ... هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1111838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =