برگزاری مانور جنگنده‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان بر فراز تنگه بسفر

شماری از جنگنده‌های «میگ-29»، «اف-16» و «فانتوم» نیروی هوایی ترکیه و جمهوری آذربایجان در راستای هماهنگی بیشتر مانورهایی را بر فراز تنگه بسفر انجام دادند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان و ترکیه در آستانه افتتاحیه جشنواره هوافضا و فناوری در استانبول روز دوشنبه نمایش هوایی انجام دادند.

به گزارش روزنامه «ینی شفق» ، هواپیماهای ارتش جمهوری آذربایجان و ترکیه بر فراز تنگه «بسفر» در شهر استانبول در ترکیه در راستای آمادگی هرچه بیشتر پرواز کردند .

در این مانور هوایی هواپیماهای جنگنده چند منظوره «میگ- 29» جمهوری آذربایجان و جنگنده‌های «اف-16» و «اف-4» فانتوم ترکیه حضور داشتند.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز گزارش کرد که این جنگنده‌ها فردا نیز پروازهای هماهنگی را بر فراز تنگه بسفر انجام خواهند داد. قرار است در  روز سه شنبه تیم آکروبات هوایی ترکیه نیز در کنار این جنگنده‌ها حضور داشته باشد.

در  ژوئیه گذشته نیز ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش زمستانی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند. این تمرین بیشتر بر قابلیت‌های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی ماه‌های زمستان متمرکز بود.ارتش ترکیه برای دهه ‌ها افسران آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه همچنین سومین تامین کننده تجهیزات نظامی آذربایجان  است.

چندی قبل نیز  رسانه‌ها از آموزش 72 پرسنل پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند. در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری  اخیر با  ارمنستان ایفا کردند.

نیروهای زمینی و دریایی این دو کشور ماه مرداد یک رزمایش دریایی و زمینی نیز برگزار کردند.

منبع: فارس

کد خبر: 1111850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =