جانسون: بحران انرژی در انگلیس مدت‌ها ادامه دارد

نخست وزیر انگلیس در سخنانی اعلام کرد که بحران انرژی و افزایش قیمت گاز در این کشور که آسیب‌های زیادی به بسیاری بخش‌ها وارد کرده تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که بحران انرژی در این کشور با افزایش قیمت گاز همچنان ماه ها طول خواهد کشید.

جانسون در سفر به نیویورک اعلام کرد که زمان نیاز است تا صنعت جهانی از عواقب بحران کرونا رها شده و بهبود یابد. وی از فشار بالا بر سیستم های عرضه جهانی خبر داد.

نخست وزیر انگلیس هم زمان تلاش کرد تا اطمینان خاطری برای مصرف کنندگان ایجاد کند و اعلام کرد که این اختلالات موقتی هستند. وی اعلام کرد: این فشارها بر بازار به سرعت از بین خواهد رفت و ما هر کاری بتوانیم برای این منظور انجام خواهیم داد.

وزیر اقتصاد انگلیس هم امروز ( دوشنبه) نشست بحرانی را با شرکت های صنعتی و گازی برگزار خواهد کرد. قیمت گاز در انگلیس از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 250 درصد افزایش یافته است.

روزنامه گاردین گزارش داده که دولت نمی خواهد شرکت های کوچک را از ورشکستگی ها در این شرایط حمایت کند تا به این ترتیب به کاهش قیمت گاز کمک کند.

این بحران در انگلیس تولید کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی را هم تحت تاثیر قرار داده است. یکی از تهیه کنندگان غذا درباره لغو برنامه شام کریسمس در این کشور در این شرایط هشدار داده است. افزایش چشمگیر قیمت گاز در انگلیس همچنین منجر به تعطیلی دو کارخانه کود بزرگ که دی اکسید کربن را به عنوان محصول جانبی تولید می کنند شده است. دی اکسید کربن برای پر کردن خلا بسته بندی های گوشت و یا آبجو مورد نیاز است. بخش بهداشت و سلامت هم از این وضعیت خسارت دیده است.

نهاد بهداشتی NHS انگلیس اعلام کرده که به دلیل کمبود دی کسید کربن احتمال لغو برخی عمل های جراحی وجود دارد و این مسئله عقب ماندگی ها در کلینیک ها به دلیل بحران کرونا را تشدید کرده است.

بحران انرژی در اروپا قیمت گاز طبیعی در انگلیس را به بالاترین رقم رسانده است. کاهش عرضه گاز طبیعی و افزایش قیمت ها باعث تعطیلی حداقل 5 عرضه کننده انرژی در این کشور شده است.

گاز طبیعی برای تولید برق جهت مصارف خانگی و صنعتی و همچنین گرم کردن خانه ها در زمستان ضروری است. بیش از 22 میلیون خانواده در انگلیس در 2020 به این شبکه متصل شده‌اند. ولی افزایش صورتحساب انرژی برای 11 میلیون خانواده از ابتدای پاییز بر تورم هم تاثیر خواهد گذاشت. تورم در انگلیس به طرزغیرمنتظره‌ای به بالاتر از 2 درصد هدف بانک مرکزی این کشور رسیده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1111885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =