تاکید ایران و آژانس برای پایه‌ریزی روابط مبتنی بر احترام

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در وین پایتخت اتریش دیدار و تفاهم کردند روابطی مبتنی بر احترام و حسن نیت را پایه ریزی کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین  در این باره به خبرنگاران گفت: دو طرف همکاری متقابل در حوزه های مختلف را بررسی و چندین موضوع مورد علاقه متقابل را نیز مرور کردند.

وی افزود: طرفین ضمن اذعان به اینکه ایران شریک مهمی برای آژانس است، تفاهم کردند روابطی مبتنی بر احترام و حسن نیت را پایه ریزی کنند.

اسلامی که برای شرکت در شصت‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده پیشتر با همتای روس خود، مدیرکل شرکت دولتی روس‌اتم دیدار کرد. دو طرف در این دیدار پیرامون همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز هم در نشست مجمع عمومی آژانس با ایراد سخنانی گفت: ایران مهد تمدنها و کشوری دوستدار صلح است که به لحاظ تاریخی به فن آوری و علوم در سراسر جهان یاری رسانده است.

وی افزود: در این چارچوب، ما برای دنبال نمودن فعالیت ها و برنامه هسته ای کاملا صلح آمیز خود مصمم هستیم و همانگونه که توسط رئیس جمهور کشورمان، در طی نشست سران شانگهای در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، بیان گردیده "هیچ موضوعی نمی تواند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را که در چارچوب مقررات بین المللی انجام می شود، دچار توقف نماید."

انتهای پیام/

کد خبر: 1111893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =