دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در جمع برترین دانشگاه‌های کشور و جهان قرار گرفت

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در جمع برترین دانشگاه‌های کشور و جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  نسخه ۲۰۲۲ رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان از سوی نظام رتبه بندی معتبر تایمز انگلستان منتشر شد و براساس این رتبه بندی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در بین برترین دانشگاه های ایران و دنیا قرار گرفت.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اعلام این خبر، عنوان کرد: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین‌المللی است و براساس ویرایش ۲۰۲۲ این رتبه بندی؛ ۵۸ دانشگاه ایرانی در جمع ۱۶۶۲ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز به عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از این دانشگاه هاست.

وی افزود: نظام رتبه بندی تایمز، دانشگاه ها را براساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷/۵  درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲/۵ درصد مورد ارزیابی قرار می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد  تصریح کرد: برای شرکت در این نظام رتبه بندی لازم است دانشگاه ها دارای چند مشخصه باشند که این مشخصه ها عبارتند از انتشار بیش از ۱۰۰۰ مقاله علمی در ۵ سال گذشته با حداقل ۱۵۰ مقاله در سال، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی، عدم تمرکز انتشارات علمی روی یک موضوع خاص و محدود، الزام ارائه آمار کلی و نهایی برای سال رتبه بندی مورد نظر، بیش از دو معیار مهم بدون پاسخ نباشد و ارسال اطلاعات برای حداقل یک نظام موضوعات رشته های تحصیلی. براین اساس تنها دانشگاه هایی که مشخصات مذکور را دارا باشند، شرایط لازم برای احراز رتبه را خواهند داشت.

 نقش در پایان خاطرنشان کرد: در جمع ۵۸ دانشگاهی که از ایران حائز شرایط لازم برای شرکت در رتبه بندی تایمز شده اند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌کننده، با بالاترین امتیاز در معیار استنادات (۹۸/۳) در جایگاه پنجم ایران قرار گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در جمع برترین دانشگاه‌های کشور و جهان قرار گرفت

لازم به ذکر است پایگاه رتبه بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه ها اطلاعات موردنیاز خود را از طریق خود اطلاعات پژوهشی و استنادات موجود در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس تهیه می کند. در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲، بیش از ۱۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور رتبه بندی شده اند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در اولین حضور خود در این رتبه بندی، در رتبه ۶۰۰-۵۰۱ جهانی قرار گرفت. همچنین در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان، دو دانشگاه از کشور انگلستان و ۸ دانشگاه از ایالات متحده هستند. ایالات متحده آمریکا با ۱۸۳ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه های حاضر در رتبه بندی را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111911

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =