آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید اظهارکرد: در روایتی از پیامبر اسلام آمده است فرزند در ۷ سال اول سرور، در ۷ سال دوم‌زندگی عبد و در ۷ سال سوم وزیر خواهد بود. باتوجه به این موضوع، دانشگاه وظیفه تربیت افراد در مقطع سوم زندگی یعنی بازه سنی ۱۸ تا ۲۱ سال را برعهده دارد. با این تعاریف جوانان در دوران دانشجویی، دوران وزارت خود را می گذرانند.

وی افزود: دوره سوم زندگی که همان وزارت است، دو ویژگی اصلی دارد که شامل احساس شخصیت و احساس آزادی می شود. لذا هرکس که این دو احساس را لگدمال کند، روند تربیت را با اختلال مواجه کرده است. جوانان در این‌مقطع زندگی، نمی توانند تابع محض باشند؛ به همین دلیل نمی توانیم انتظار داشته باشیم که به تمامی حرف‌ها و نظرات گوش دهند.‌از دیگر ویژگی های این دوره این است که جوانان دوست دارند مورد احترام قرار بگیرند و لذا اصلاح رفتارهای غلط آن ها باید با اقناع سازی صورت بگیرد.

جهان بین ادامه داد: جوان دخالت بیش از اندازه در زندگی را نمی پذیرد و نمی توانیم به هر صورت که خواستیم با آن ها رفتار کنیم. جوانان همچنین در این دوره موضوعات را به طور کامل نمی پذیرند و هر موضوعی را به راحتی قبول نمی کنند. با این اوصاف دانشگاه باید باتوجه به این ویژگی‌ها، در وهله اول احترام و اکرام دانشجویان را در دستور کار قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: احترام و اکرام دانشجویان در تمامی بخش‌ها از جمله سلف، امور اداری و آموزشی و محیط کلاس باید حفظ شود. همچنین باید به دانشجویان اجازه دهیم که کنش اجتماعی داشته باشند تا در نهایت در متن این کنش، تربیت شوند.

وی گفت: دانشجویان باید در امور صنفی و رفاهی اظهار نظر کنند و دانشگاه باید از آن ها مشورت گیرند؛ همچنین دانشگاه زمینه را برای اظهارنظر دانشجویان و مشورت گرفتن از آن‌ها فراهم کنند. سعه صدر در برابر دانشجویان نیز آخرین موضوعی است که دانشگاه باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

جهان بین در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد تمام تلاش خود را خواهد کرد که دانشجویان را در این مقطع حساس، برای گرفتن مسئولیت‌های بزرگتر آماده و با سعه صدر، احترام و کرامت دانشجویان خود را حفظ کند. امیدوارم دانشجویان جدید در طول تحصیل خود تجربه خوب در این حوزه به دست آورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111915

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =