سرمایه لازم برای تجاری‌سازی محصولات نداریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: رسیدن به مرحله تجاری‌سازی محصولات نیاز به سرمایه‌گذاری دارد؛ در واقع به محض اینکه پولی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ذخیره می‌کنیم، موعد پرداخت حقوق‌ها می‌رسد.

حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از آذرماه در این مورد که چه اقداماتی برای ارتقای حوزه پژوهش و فناوری انجام داده‌اید، اظهار کرد:  امکانات در تمام حوزه‌های فرهنگی، دانشجویی، آموزشی و پژوهش و فناوری آماده شده است. در حوزه پژوهش و فناوری تمام آزمایشگاه‌ها باز شده و آمادگی ارائه خدمات را به دانشجویان دارد. مسئولان آن همگی حضور دارند و ارائه خدمات می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر اینها سراهای نوآوری بازیافت و پسماند، تکنولوژی نساجی، صنایع خلاق فرهنگی و سلامت کار نیز آماده‌اند. اگر دانشجویان علاقه‌مند هستند که در این سراها تولید داشته باشند، اساتید و شرکتهای خصوصی به آنان کمک می‌کنند. سه پژوهشکده داریم و اگر دانشجوها تمایل به فعالیت در پژوهشکده و همکاری با اعضای هیئت علمی داشته باشند، اساتید آماده همکاری و راهنمایی به آنان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به طرح‌های برون‌دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با مراکز زیادی قرارداد بستیم. شاید طرح‌های بزرگی نباشند؛ اما برای دانشجوها بسیار مفید است و می‌توانند در این زمینه‌ها با  دانشگاه همکاری کرده و تجربه کسب کنند.

کلانتری با بیان اینکه بیش از 5میلیارد و 700 میلیون تومان قرارداد برون‌دانشگاهی داریم، گفت: با سازمان حفاظت محیط زیست تهران اقداماتی انجام دادیم که در حال اتمام است؛ همچنین با شرکت‌های معدنی، ادارات زندان‌ها، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری و استانداری ... قرارداد بستیم و بالای 39 محصول فناورانه داریم.

وی در پاسخ به اینکه چه تعداد از این محصولات به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند، بیان کرد: با شرکت فرهیختگان رایزنی کردیم تا سرمایه‌ای به ما بدهند یا خودشان سرمایه‌گذاری کنند تا این محصولات به تولید انبوه برسند؛ اما مقداری در این زمینه‌ها کند عمل می‌شود. اخیرا 3 میلیارد تومان تقاضای بودجه کردیم؛ اما فعلا چیزی مشخص نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این مورد که چرا میزان تجاری‌سازی محصولات خیلی کم بوده است، اظهار کرد: رسیدن به این مرحله نیاز به سرمایه‌گذاری دارد؛ در واقع به محض اینکه پولی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ذخیره می‌کنیم، موعد پرداخت حقوق‌ها می‌رسد. انتظار ما این است حوزه پژوهشی سازمان کمک کند، شرایط را ببیند و برآورد هزینه‌ای کند، البته کارهایی شروع شده؛ اما زمانبر است. اگر بودجه را به خودمان دهند و انتظاراتشان را بیان کنند، خیلی سریعتر جلو می‌رویم؛ پاسخگو هم هستیم. حاضریم چک بدهیم  و پول را برگردانیم؛ اما واقعیت این است که تعلل‌ها باعث می‌شود که فعالیت‌ها عقب بماند. باید کمک‌ کنند تسریع روند صورت گیرد و این موضوع نیازمند همت بیشتر است.

کلانتری در مورد اینکه چه تعداد دانشکده موضوعی تعریف کردید، گفت: سه دانشکده موضوعی تعریف کردیم که شامل فرهنگ هنر و ارتباطات اسلامی، دانشکده کارآفرینی و مهارت افزایی و دیگری دانشکده معماری و شهرسازی است که در صورت تصویب به سرانجام خوبی می‌رسد.

انتهای پیام/

  

کد خبر: 1111920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =