تحصیل در دانشگاه اشتغال دانشجو را تضمین نمی‌کند/ لزوم تربیت دانشجوی کارآفرین در دانشگاه آزاد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو باید از فضای آموزش صرف و منفعل بودن خارج شده و به سمت فناوری و یادگیری حرکت کنند 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری‌ ایسکانیوز، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰ در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: خانواده‌های ایرانی بعد از ۱۸ سال زحمت برای جوانان در شرایط سخت اقتصادی امروز، به دانشگاه رفتن ختم می‌شود.

وی ادامه داد: در۲۰ سال گذشته وارد شدن دانشجو به دانشگاه به معنای شاغل شدن تعبیر می‌شد. در ۲۰ سال پیش اگر فرزند یک خانواده در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرفته می‌شد، اعضای خانواده امیدوار بودند که اشتغال فررندشان تامین شده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درسال جاری ۵۲ درصد داوطلبان انتخاب رشته کرده‌اند.‌ در حال حاضر بسیاری از افراد می‌دانند که فقط تحصیل در دانشگاه اشتغال آنان را تضمین نخواهد کرد.

وی افزود: دوران تحصیل اگر به خوبی نگذرد، می‌تواند دانشجو که به عنوان موتور فرهنگ، اندیشه اقتصاد جامعه تلقی می‌شود، از بین خواهد برد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: دانشگاه‌های جهان به سمت تربیت دانشجوی کارافرین حرکت کرده‌اند؛ به‌طوری که اینطور نیست دانشجو خودش منتظر کسی باشد تا او را استخدام کند.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویی می‌خواهیم که بتواند کارآفرینی اجتماعی ایجاد کند. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ساختار خود و تدبیر رییس و اعضای هیئت رئیسه تصمیم گرفته است به سمت دانشگاهی حرکت کند که کار آفرین تربیت کند.‌ در این راستا برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های موجود، از حرکت‌های‌ پژوهشی حمایت کرده و به سمت صفر شدن شهریه حرکت می‌کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فضایی را دارد که دانشجو در آن میتواند از فضای دانشجویی خارج و به سمت فن آموزی حرکت کند، این زیر ساخت‌ها در بسیاری از دانشگاه‌های سطح یک نظیر ندارد. 

وی افزود: فرزندان در ۵ سال آینده در قالب تیم‌های کارآفرین به صاحبان اشتغال تبدیل می‌شوند و می‌توانند جوانان دیگر را به اشتغال ترغیب کنند. نوآموزان باید کلمه دانشجو را از روی خود بردارند، باید دانشجو از فضای آموزش صرف و منفعل بودن خارج شود و به سمت فناوری و یادگیری حرکت کند. 

دهقانی فیروزآبادی گفت: متاسفانه کرونا اجازه نداد بتوانیم با دانشجویان ارتباط خوبی برقرار کنیم از دانشجویان خواسته‌ایم مطالبات خود در زمینه فضای کارافرینی و حوزه فناوری بیان کنند. ما در مقابل اشتغال دانشجویان مسئول هستیم. انشالله امسال سال متفاوت و درخشانی در حرکت دانشگاه ازاد اسلامی‌ به سمت دانشگاه کار آفرین و حل مسئله باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111923

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =