امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد حضوری خواهد بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امتحانات دانشجویان این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امتحانات دانشجویان این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد. البته دانشگاه آزاد اسلامی در حال راه‌اندازی مراکز آزمون الکترونیک است و دوره‌های حضوری دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به گذشته کمی متفاوت است.

وی در زمینه واکسیناسیون دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واکسیناسیون اساتید و دانشگاه آزاد اسلامی کامل شده و تمامی این افراد دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
از طرفی واکسیناسیون معلمان نیز به اتمام رسیده و واکسیناسیون دانشجویان نیز از هفته گذشته آغاز شده است. تصور می‌کنیم حدفاصل بین واکسیناسیون اول و دوم، فرایند واکسیناسیون انجام شود. واکسیناسیون شرط اول حضور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی است. در دو سال گذشته شاهد تحولاتی در حوزه آموزش بوده‌ایم، این موارد به بازگشت به فضای فیزیکی و حقیقی کمک می‌کند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید آموزش مکمل را مد نظر قرار دهیم. در این راستا بیش از ۷۰۰ هزار کلاس با حضور ۶ میلیون دانشجو به صورت یکپارچه برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی باید از تمامی توان خود در بحث آموزش استفاده کند.

وی‌ افزود: کرونا غیر قابل پیش‌بینی بود، وضعیت دانشگاه‌ها و فرآیند واکسیناسیون در کشورهای پیشرو نشان داده است محیط‌های اجتماعی می‌توانند فعال شوند. در این راستا کلاس‌ها بین ۸ تا ۱۲ جلسه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی آماده است که از ۱۵ آبان یا اول آذر بخشی از کلاس‌ها را به صورت حضوری‌ برگزار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به واحدها اعلام کرده است که کلاس‌های آزمایشگاهی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. دانشجویان برای حضور در کلاس‌ها باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند. 

وی‌ افزود: برگزاری‌ کلاس‌های حضوری دانشجویان پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌شود. در این راستا فرایند واکسیناسیون این دانشجویان با سرعت بیشتری انجام شد. دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه‌ای نظام‌مند به سمت برگزاری کلاس حضوری حرکت می‌کند.

طهرانچی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حداقل ۲ ماه زمان برای اتمام ۲ دوز واکسن و ۲ هفته برای تکمیل شدن دوره اثرگذاری واکسن در نظر گرفته است، پس از این موارد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیاری در قالب طرح پویش جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه در استان‌های مختلف با صنعت رایزنی داشته است. صنعت در زمینه بورسیه صددرصدی دانشجویان، پرداخت کمک هزینه به دانشجویان و حضور آنان در محیط کار اعلام آمادگی کرده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی طرح پویش حضور دانشجویان در محیط کار است. بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه فعال بودند. به عنوان مثال در یکی از واحدهای پیرامون استان تهران دانشجویان صنایع غذایی از ابتدا در محیط کار و دانشگاه مشغول به فعالیت شدند. طرح پویش با جدیت در کشور دنبال می شود. پس از ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی گزارش‌های‌ لازم دراین زمینه اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت وام های تحصیلی اظهار کرد: تدابیر لازم در زمینه وام‌های دانشجویی در نظر گرفته شده است. وام برای شهریه ثابت دانشجویان لحاظ نشده است اما در شهریه متغیر امکان استفاده از وام توسط دانشجویان وجود دارد. نو دانشجویان می‌توانند در شهریه متغیر و ثابت از وام‌های تحصیلی استفاده کنند. حجم وام دانشگاه آزاد اسلامی نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1111938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهیار IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      3 0
      آموزش مجازی و امتحان حضوری یک فاجعس این کار کاملا ناشیانه و غیر منطقی است کرونا هم که بماند
    • مهسا IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 0
      چطور کلاس ها مجازی باشه ولی امتحانات حضوری؟واقعا مسخرس