انتصاب های جدید در دولت موقت طالبان

سخنگوی طالبان ضمن معرفی اعضای جدید دولت موقت، گفت که اکنون افرادی از همه اقوام در کابینه حضور دارند و قرار است مشاغلی هم برای زنان در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از افق، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در نشست خبری امروز سه شنبه، از برخی انتصاب های جدید در کابینه موقت افغانستان خبر داد و گفت که این بار در ترکیب کابینه، افرادی از همه اقوام حضور دارند.

به این ترتیب، «حاجی نورالدین عزیزی» از اهالی ولایت پنجشیر، به عنوان سرپرست وزارت تجارت تعیین شده است.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که «حاجی محمد بشیر» از اهالی ولایت بغلان به عنوان معاون اول وزارت تجارت و «حاجی محمد عظیم سلطان‌ زاده» به عنوان معاون دوم این وزارت تعیین شده‌اند.

از طرفی، «قلندر عباد» به عنوان سرپرست وزارت بهداشت و «عبدالباری عمر» و «محمدحسن غیاثی» به عنوان معاونان او تعیین شده‌اند. همچنین «ملا محمد ابراهیم» به عنوان مسئول امنیتی وزارت امور داخلی و «نظر محمد مطمین» به عنوان سرپرست کمیته ملی المپیک تعیین شده اند.

در این میان، برای وزارت انرژی و برق، وزارت حوادث اضطراری، وزارت سرحدات، وزارت مهاجرت و برخی دیگر از ادارت، مسئولینی منصوب شده اند.

مجاهد در نشست خبری امروز گفت که در این انتصاب ها تا اندازه زیادی تخصص مدنظر گرفته شده است و در سایر تشکیلات حکومت طالبان نیز این معیار در نظر گرفته خواهد شد. به گفته وی، مراسم تحلیف اعضای کابینه نیز به خاطر جلوگیری از اتلاف وقت لغو شده است.

به گفته سخنگوی طالبان، مشاغلی هم برای زنان در دولت در نظر گرفته شده است. وی همچنین گفت بسیاری از کشورهای منطقه با ما در تماس هستند و مشورت‌های آن‌ها خیر خواهانه است اما در سطحی نیست که بتوانند در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

رئیس و اعضای کابینه موقف حکومت طالبان دو هفته پیش از سوی این گروه معرفی شدند حال آنکه منتقدان می گفتند که این کابینه برخلاف وعده‌های طالبان فراگیر نیست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1111954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =