آخرین آمار کرونا در جهان / شمار مبتلایان از ۲۲۹ میلیون نفر فراتر رفت

بر اساس آمار جدید سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۲۹ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس اعلام سایت "ورلد او مترز" وابسته به سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۲۲۹ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۶۴ نفر، تعداد جانباختگان به ۴ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۲۰۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۱۶۸ نفر افزایش یافته است.

۱۰ کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه آمریکا با بیش از ۴۳ میلیون نفر، هند با بیش از ۳۳ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۱ میلیون نفر و روسیه و انگلیس با بیش از ۷ میلیون نفر و فرانسه و ترکیه با بیش از ۶ میلیون نفر در صدر جدول جهانی بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

کرونا

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشورهای جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت، همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =