آموزش شیرینی پزی / طرز تهیه مارشمالو ساده خانگی

مارشمالو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، اگر تابه‌حال مارشمالو درست نکرده‌اید بهتر است همین‌الان دست‌به‌کار شوید، چون مارشمالوهای خانگی خوشمزه‌تر از مارشمالوهای آماده است و درست کردنش هم راحت است.

مواد لازم:

۳ بسته ژلاتین بدون طعم

۱ لیوان (۲۴۰ میلی‌لیتر) آب سرد

۱ و لیوان (۳۴۰ گرم) شکر

۱ لیوان (۲۴۰ میلی‌لیتر) شیره ذرت

قاشق چای‌خوری نمک تصفیه‌شده

۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

لیوان (۳۰ گرم) پودر شکر

لیوان (۳۰ گرم) نشاسته ذرت

طرز تهیه:

ژلاتین را با نصف لیوان (۱۲۰ میلی‌لیتر) آب مخلوط‌کنید. ۳ بسته ژلاتین را داخل کاسه همزن بریزید. لیوان (۱۲۰ میلی‌لیتر) آب سرد به آن اضافه کنید. اجازه دهید ژلاتین در آب حل شود.

تقریباً ۱۰ دقیقه زمان می‌برد تا ژلاتین در آب حل شود. در این مدت، مابقی کارها را انجام دهید.

همچنین می‌توانید از غذا ساز برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید.

فعلاً تا این مرحله هم زدن را شروع نکنید.

 اجازه دهید ۱۰ دقیقه آب و ژلاتین به خورد هم بروند، در این حین شکر و شیره ذرت را مخلوط‌ کنید. در این مدت ژلاتین در آب حل خواهد شد.

بقیه آب را با شکر، شیره ذرت و نمک مخلوط‌کنید. لیوان آب را آب درون قابلمه‌ای بریزید. سپس شکر، نمک و شیره ذرت را هم به آن اضافه کنید. قابلمه را ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

 صبر کنید تا دمای مواد به ۱۱۵ برسد. درب قابلمه را بردارید و دماسنجی را داخل مایع قرار دهید. صبر کنید تا دمای آن به ۱۱۵ برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.۷ تا ۸ دقیقه زمان می‌برد.

کم‌کم این مواد را به ژلاتین اضافه کنید. سرعت همزن را پایین بیاورید، سپس مواد را به ژلاتین اضافه کنید.

مواد را باهم ترکیب کنید. سرعت همزن را بالا ببرید و تا زمانی که مواد غلیظ، پفی و ولرم شود هم بزنید.۱۲ تا ۱۵ دقیقه هم زدن را ادامه دهید.

 عصاره وانیل را اضافه کنید. همه مواد را خوب باهم ترکیب کنید. اگر عصاره وانیل دوست ندارید می‌توانید حذفش کنید، یا از عصاره‌های دیگری مثل نعنا استفاده کنید.

روی ظرف موردنظر مخلوط پودر شکر و نشاسته ذرت بپاشید. لیوان (۳۰ گرم) پودر شکر و لیوان (۳۰ گرم) نشاسته ذرت را باهم مخلوط‌کنید. ظرف موردنظر (مانند پرکس ۲۳ در ۲۳ سانتی‌متر) را چرب کنید و کناره‌ها و ته ظرف را به این ترکیب آغشته کنید.

مواد را در ظرف پخش‌کنید. با کاردک مواد را به‌طور یکنواخت پخش‌کنید. روی مارشمالو کمی از ترکیب پودر شکر و نشاسته ذرت بپاشید.

حداقل ۴ ساعت به مارشمالو استراحت دهید و سپس آن را ببرید. حتی بهتر است یک‌شب استراحت دهید. وقتی مارشمالو سفت شد، آن را به شکل مربع‌های ۲٫۵ سانتی‌متری برش بزنید.

قبل از سرو کردن مارشمالو روی آن ترکیب پودر شکر و نشاسته ذرت بپاشید. مارشمالو را در ترکیب پودر شکر و نشاسته ذرت بغلتانید و سپس سرو کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =