مراسم اختتامیه طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد

مراسم اختتامیه طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان یزد با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری‌ ایسکانیوز، مراسم اختتامیه طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان یزد و افتتاحیه مرحله دوم با حضور محمد شریفانی مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و حمزه شریفی‌دوست مسئول طرح اندیشه تمدن‌ساز به میزبانی واحد یزد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

شریفانی در این مراسم با قدردانی از همه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد در اجرای موفق طرح اندیشه تمدن‌ساز، گفت: طرح اندیشه تمدن‌ساز از طرح‌های فاخری است که برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به برکات طرح اندیشه تمدن‌ساز، اظهار داشت: قرآنی بودن طرح و توصیه خود قرآن بر لزوم قرائت و تدبر آن، تشکیل شبکه استادی بر محور یک بحث قرآنی، تقریر و بیان جذاب مقام معظم رهبری به عنوان نویسنده کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» بر شادابی این محافل افزوده است.

 شریفانی با اشاره به ارائه تفکر سیستمی و نظامند این طرح، خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم سخن خوب در دنیا بسیار و تعداد اندکی از آن سازنده است. مرحوم مطهری، صدر، مصباح، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری، از جمله شخصیت‌های انگشت شماری هستند که تفکر نظامند به ما آموختند؛ تفکری هدفدار، روش‌مند و دارای مبنا که امتی را دنبال خود می‌کشاند و هنر این طرح داشتن این همه هوادار است.

وی با تأکید بر برگزاری نشست قرآنی مستمر، اظهار داشت: بعضی اوقات یک آیه قرآن می‌تواند یک فکر نظامند به ما ارائه دهد و صدها  برنامه راهبردی  می‌توان از قرآن استخراج کرد. تا امروز الگوی راه  از مسیر قرآن بوده در ادامه هم  بر این اساس خواهد بود.

محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین در این مراسم گفت: طرح اندیشه تمدن‌ساز کار بسیار عظیمی است و راه، سبک و ایده قرآنی را به ما نشان می دهد. این طرح باید در دانشگاه فرهنگیان پیاده شود، چرا که دانشجویان این دانشگاه، معلمان و استادان آینده کشور هستند.

وی افزود: این طرح باید در جامعه و کشور گسترش یابد تا جامعه در این فضا رشد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111985

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =