اربعین حسینی مسیری برای شناخت فرهنگ عاشورایی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی امروز به یک جریان بزرگ جهانی مبدل شده است که توانسته فرهنگ عاشورایی را در جهان مجدداً زنده کرده و آن را به معرض شناخت بگذارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان کامرانی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد بندرعباس با تاکید، بر برگزاری باشکوه  اربعین حسینی گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و توسعه و بسط بخشیدن به این فرهنگ غنی اسلامی می تواند علاوه بر پرورش روحیه جوانمردی در جوانان ، غیرت، مردانگی و ایثار  را نیز به جامعه هدیه نماید.

اگر بازماندگان‌ شهدا و صاحبان‌ اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی وپیروان راه ولایت ، در حوادث‌ گوناگون‌ همچون  شهادت‌ حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام‌) در عاشورا   به‌ حفظ یاد و آثار شهادت‌ کمر نبندند، نسل های بعد، از دستاورد شهادت‌ استفاده‌ی بهره چندانی نخواهند برد و این مهم بار مسئولیت ما را برای توسعه و ترویج این فرهنگ ناب محمدی دوچندان می سازد.

کامرانی با یادآوری این موضوع مهم که  پیام اربعین برای نسل حاضر این است‌ که‌ باید یاد حقیقت‌ و خاطره‌ی شهادت‌ را در مقابل‌ توفان‌ تبلیغات‌ دشمن‌ زنده‌ نگه داشت‌ گفت: آنچه دشمن را می ترساند زنده نگه داشتن فرهنگ انقلابی و اسلام ناب محمدی است که با ندای رسول گرامی اسلام آغاز و با حرکت های جهادگرانه و مومنانه ائمه اطهار ادامه یافت و در حال استمرار است.

اربعین حسینی مسیری برای شناخت فرهنگ عاشورایی است

 وی یادآوری کرد : هر قدمی  را که در اربعین حسینی از روی اخلاص و ارادت برای استحکام دین اسلام بر می داریم ما را یک قدم   از آتش جهنم دور می سازد و به بهشت و انبیائ الهی و ائمه اطهار نزدیک تر می سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس،  با تاکید بر فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت:  برگزاری باشکوه هفته دفاع مقدس و انتقال مفهوم فرهنگ شهادت به قشر جوان و دانشجو می تواند پیوند آیندگان را با فرهنگ پربار دفاع مقدس که نشات گرفته از همان فرهنگ عاشورایی  است و  به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب ؛ دفاع مقدس ؛ هویت ملی کشور و یکی از عقلایی‌ترین حوادث ملت ایران را در قرن حاضر رقم زده است.

وی برقراری عدالت رایکی از اهداف مهم دفاع مقدس برشمرد و یادآوری کرد و افزود: یکی از ثمرات و پیام های دفاع مقدس، برقراری و ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه بود که بایستی همه ما با گام نهادن در مسیر انقلاب و امام ، به چیزی جز خدمت به مردم فکر نمی کردیم.

احسان کامرانی، ارتباط و تعامل سازنده مسئولان با اعضای هیات علمی و کارمندان  دانشگاه را در راستای توجه به معیشت، واکسیناسیون، احقاق حقوق  و سایر نیازه ای روحی و روانی را از مصادیق عدالت اجتماعی برشمرد و افزود: هر چقدر این تعامل و ارتباط در راستای حل مشکلات و ایجاد عدالت در تلاش و کار کارکنان تجلی پیدا کند به طور حتم میزان رضایت مندی نیز بالا خواهد رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید از همه کارکنان دانشگاه خواست با اندیشیدن تمهیدات لازم ، در جهت حل مشکلات و موانع دانشجویان با تلاش مضاعف پاسخگو باشند و تمام تلاش خود را برای حل مشکل انان بکار گیرند.

انتهلای پیام/

کد خبر: 1111990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =