رایزنی ایران و آلمان درباره آخرین تحولات برجام

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفرش به وین با وزیر مشاور در امور اقتصادی و انرژی آلمان دیدار و دو طرف درباره آخرین تحولات مربوط به برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که در این جلسه حضور داشت، با انتشار پیامی در توئیتر این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: در این ملاقات، دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات پیرامون برجام گفت‌وگو کردند.

اسلامی که برای شرکت در شصت‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده پیشتر با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همتای روس خود مدیرکل شرکت دولتی روس‌اتم، دیدار کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صبح دیروز هم در کنفرانس عمومی آژانس با ایراد سخنانی گفت: ایران مهد تمدنها و کشوری دوستدار صلح است که به لحاظ تاریخی به فن آوری و علوم در سراسر جهان یاری رسانده است.

وی افزود: در این چارچوب، ما برای دنبال نمودن فعالیت ها و برنامه هسته ای کاملا صلح آمیز خود مصمم هستیم و همانگونه که توسط رئیس جمهور کشورمان، در طی نشست سران شانگهای در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، بیان گردیده "هیچ موضوعی نمی تواند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را که در چارچوب مقررات بین المللی انجام می شود، دچار توقف نماید."

انتهای پیام/

کد خبر: 1111991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =