مراسم تحلیف دولت موقت طالبان لغو شد

سخنگوی طالبان با اعلام انتصابات جدید در کابینه موقت گفت بنا به تصمیم رهبر این گروه، مراسم تحلیف لغو شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در کنفرانس خبری امروز سه‌شنبه (30 شهریور) گفت: «حاجی نورالدین عزیزی»، سرمایه‌گذار و شخصیت برجسته از ولایت پنجشیر به عنوان سرپرست وزارت بازرگانی و تجارت،  «صدر ابراهیم»  معاون وزیر کشور ، «ملا عبدالقیوم ذاکر» به عنوان معاون وزیر دفاع  و «قلندر عباد» به عنوان سرپرست جدید وزارت بهداشت منصوب شده است.

وی خاطر نشان کرد همچنین «ملا محمد ابراهیم» به عنوان معاون امنیتی وزارت کشور ،نظرمحمد مطمئن به عنوان سرپرست کمیته ملی المپیک ، «مجیب‌الرحمان عمر» معاون وزارت انرژی و برق، «غلام‌غوث» به‌عنوان معاون وزارت ضد حوادث، محمدفقیر به  سرپرست اداره آمار مرکزی، «محمدگل محمد» به‌عنوان معاون وزارت مرزی، «گل‌زرین کوچی» به عنوان معاون دوم وزارت مرزی، «ارسلا خروتی» به‌عنوان معاون وزارت مهاجرین، «لطف‌الله خیرخواه»  معاون حرفه‌ای وزارت تحصیلات عالی و «نجیب‌الله» به عنوان رییس اداره انرژی اتمی از سوی طالبان تعیین شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، همچنین گفت که در انتصابات به تخصص افراد توجه شده است.

سخنگوی طالبان در پاسخ به پرسش  خبرنگاران در باره  تشکیل کابینه فراگیر گفت که با انتخاب نمایندگانی از اقلیت ها از جمله هزاره ها ،کابینه ای فراگیر تشکیل شده است.

وی تصریح کرد برای زنان نیز مشاغلی در دولت در نظر گرفته شده  است.

سخنگوی طالبان همچنین گفت: بسیاری از کشورهای منطقه با ما در تماس هستند و مشورت‌های آن‌ها خیر خواهانه است، اما آنها نمی توانند در  امور داخلی افغانستان دخالت کنند.

مجاهد درباره سفر رئیس بهداشت جهانی نیز گفت: سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی به کابل در روز دوشنبه باعث افزایش امیدواری شده است که در آینده نزدیک به برخی از مسائل مربوط به حوزه سلامت رسیدگی شود.

وی  در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد  پیش از تسلط طالبان بر کابل، برخی از منابع بانک‌ها به سرقت رفته بود.  در حال حاضر ما از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای آزاد کردن پول‌های مسدودی افغانستان تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی طالبان با اشاره به لغو مراسم تحلیف دولت موقت تصریح کرد رهبر طالبان تصمیم گرفته است با لغو این مراسم هرچه زودتر مسوولان کارهای خود را شروع کنند.

وی در ادامه با وی با محکوم کردن حملات وحشیانه داعش در ننگرهار تصریح کرد این آخرین حمله داعش در افغانستان خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1111995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =