بازگشت قیمت نفت به مسیر صعود

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر دورنمای محدودیت عرضه آمریکا، افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۹۵ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه حدود دو درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۳ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۲.۳ درصد ریزش کرده بود.

تحلیلگران گروه تحقیقات ANZ اعلام کردند نیروگاههای جهانی به دلیل افزایش قیمت های گاز و زغال سنگ و طولانی شدن اختلالات عرضه در خلیج مکزیکو پس از طوفان آیدا، به استفاده از نفت کوره روی می آورند. اگرچه رشد اقتصادی آهسته تر چین و ابهام پیرامون زمان آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا روی فضای بازار سنگینی می کند اما تحولات دیگر به قیمت های بالاتر نفت اشاره دارند. با این حال سرمایه گذاران در بازارهای دارایی های مالی از پیامدهای بحران بدهی سنگین شرکت اورگراند چین و تاثیر آن بر بازارهای مالی در بلندمدت به وحشت افتاده اند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA گفت: مشکلات اورگراند دورنمای دومین اقتصاد بزرگ جهان را تهدید می کند و بعضی از سرمایه گذاران دورنمای رشد اقتصادی چین و مطمئن بودن سرمایه گذاری در این کشور را زیر سوال برده اند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه دورنمای اقتصاد چین بر بازار سنگینی می کند اما انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا تحکیم سیاست پولی خود را آغاز کند که سرمایه گذاران را نسبت به داراییهای پرریسک تری مانند نفت محتاط تر می کند.

در این بین، اوپک برگزاری مراسم حضوری برای گرامیداشت شصتمین سالگرد تاسیس این سازمان در بغداد را از ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) به اوایل سال ۲۰۲۲ موکول کرد. اوپک با امید به امکان برگزاری حضوری این مراسم که  نخستین مراسم حضوری این گروه از مارس سال ۲۰۲۰ خواهد بود، در ژوئن دعوتنامه هایی برای این مراسم ارسال کرده بود اما منابع آگاه به رویترز گفتند محدودیتهای مربوط به کرونا مانع برگزاری این رویداد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1111999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =