چگونه در واتساپ از دست هکرها در امان بمانیم؟

اگر شما نیز به دنبال این هستید که امنیت حساب کاربری واتساپ تان را افزایش دهید این گزارش کوتاه را بخوانید.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایسکانیوز، واتساپ یکی از امن‌ترین برنامه‌های پیام رسانی در جهان است، اما این بدان معنا نیست که کاملاً در برابر هکرها ایمن است.

کلاهبرداران سایبری به طور مرتب راه‌هایی برای نفوذ به حساب کاربران واتساپ پیدا می‌کنند و اغلب از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی مانند فیشینگ استفاده می‌کنند. این حملات ممکن است به شکل پیام‌های واتساپ ارسال شده توسط مهاجمان با جعل هویت یکی از بستگان یا دوستان کاربر باشد.

خوشبختانه راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید امنیت حساب واتساپ خود را بالا ببرید.

هرگز کد شش رقمی را تحویل ندهید

از دادن کد شش رقمی به دیگران اجتناب کنید، این کد که از طریق پیام کوتاه به تلفن شما ارسال می‌شود مخصوص شما است و هرگز نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود.

افزایش امنیت واتساپ

تأیید ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید

واتساپ از یک پین ۶ رقمی برای تأیید اینکه می‌خواهید وارد حساب کاربری شوید، استفاده می‌کند. برای تنظیم کد به تنظیمات بروید و در بخش "حساب کاربری" روی "تأیید شماره ۲ مرحله ای" کلیک کنید. روی "فعال کردن" کلیک کنید و کد مورد نظر خود را وارد کنید. در صورت تمایل، می‌توانید یک آدرس ایمیل اضافه کنید که در صورت فراموش کردن پین، بتوانید حساب خود را بازیابی کنید.

تنظیمات حریم خصوصی را ویرایش کنید

واتساپ تعدادی تنظیمات حریم خصوصی دارد که در صورت فعال شدن، تشخیص هویت شما را برای هکرها دشوار می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی متداول برای نفوذ به حساب کاربران را دشوارتر کند.

یکی از تنظیماتی که باید تغییر کند این است که چه کسی عکس پروفایل شما را می‌تواند ببیند. البته باید از دیدن جزئیاتی از جمله شماره تلفن خود نیز جلوگیری کنید. به تنظیمات> حساب کاربری> حریم خصوصی> بروید و تنظیمات را به دلخواه تغییر دهید.

منبع: سایت ۲۴

انتهای پیام/

کد خبر: 1112047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =