ترکیه: افغانستان به کمک جامعه جهانی نیاز دارد

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به مسائل مختلفی از جمله بحران افغانستان و سوریه اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین دوره نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در ابتدا به مسئله مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا پرداخت.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ساختار مخدوش نظام جهانی، در خصوص مقابله با کرونا، بجای یافتن راه حل، مشکلاتی را می‌آفریند. با وجود تلاش‌هایی که در تزریق واکسن کرونا انجام دادیم، اما این همه‌گیری هنوز بر سر ما سایه افکنده است. ما کمک‌های پزشکی به ۱۵۲ کشور را در چارچوب مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا رساندیم.

رجب طیب اردوغان همچنین در خصوص بحران افغانستان گفت: مردم افغانستان برای رویارویی با سرنوشتشان رها شده‌اند. این مردم نیازمند کمک جامعه جهانی و همبستگی با آنها هستند. ما به نقش برادرانه خود در کمک به مردم افغانستان ادامه می‌دهیم.

او همچنین گفت: ما تنها هم‌پیمان در ناتو هستیم که با داعش مقابله کرد و این سازمان تروریستی را شکست داد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به بحران سوریه افزود: ما باید اراده قوی‌تری را برای حل بحران سوریه به نمایش بگذاریم. باید تلاش بیشتری برای ایجاد راه حل سیاسی  بحران سوریه به شکلی انجام گیرد که پاسخگوی چشم اندازها در این کشور باشد.

اردوغان گفت: ما توانستیم امنیت بازگشت ۴۶۲ هزار سوری را به سرزمین‌هایشان فراهم کنیم. جامعه جهانی نباید اجازه دهد بحران سوریه برای ۱۰ سال دیگر ادامه یابد. ما در کشورمان علاوه بر پناهندگان سوری، میزبان یک میلیون پناهنده از ملیت‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =