اقامه نماز جماعت اصلی‌ترین وظیفه مدیر در جامعه اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: نماز به‌عنوان ستون دین معیار رشد و تعالی انسان است و اقامه نماز جماعت اصلی‌ترین وظیفه مدیر در جامعه اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  محمد دوستار با تاکید بر توجه ویژه به اقامه نماز جماعت باشکوه در واحدها و مراکز دانشگاهی آزاد اسلامی اسلامی، گفت: نماز به‌عنوان ستون دین معیار رشد و تعالی انسان و در عین حال زیربنای گشایش در امور مردم شناخته شده و اقامه نماز جماعت اصلی ترین وظیفه مدیر در جامعه اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: توجه ویژه به  فریضه الهی نماز موجب سعادت فرد و جامعه است و ارتقای کیفیت برنامه های ستاد اقامه نماز در دانشگاه باید بدون محدودیت های مالی، مورد توجه ویژه مسوولین و مدیران قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد:  توجه به جایگاه نماز، اقامه جماعت آن، مکان در شأن اقامه آن و موضوعات مرتبط و اشاعه فرهنگ نماز ، اثرات و برکات بسیار فراوانی در پی دارد.

راه اندازی دوره‌های معنوی از برنامه‌های ابلاغی ستاد اقامه نماز استان گیلان

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در جلسه گفت: بر کسی پوشیده نیست که نماز محور اساسی پیشرفت و تعالی انسان و جامعه و راه تقرب به پیشگاه مقدس الهی است.

 صفوی افزود: راه اندازی میز مطالعاتی، دوره های معنوی، کرسی های آزاد اندیشی و انجام پژوهش ها و حمایت از مقالات و پایان نامه ها با موضوع نماز از جمله برنامه های شاخص ابلاغی است.

وی ادامه داد: تولید آثار هنری و محتوایی، اجرای مسابقات، برپایی جشن تکلیف برای فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی، تجلیل از فعالان و خادمان حوزه قرآن و نماز و برگزاری همایش استانی یک روزه با محوریت نماز، از دیگر برنامه های ابلاغی ستاد اقامه نماز استان گیلان به واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان است.

توجه به فضایل و برکات نماز راه ترقی و نجات جامعه اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه توجه به فضایل و برکات نماز را راه ترقی و نجات جامعه اسلامی دانست.

قاسم قاسمی افزود: تعیین یک رابط مختص برنامه های نماز در واحدهای دانشگاهی و نیز توجه به اساس اینکه نماز ستون دین است و این ستون هرچه محکم تر باشه خانه زندگی انسان مستحکم است، موجب ارتقای و شکوفایی برنامه های ستاد اقامه نماز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =