کدام بانک‌ها وام خرید خودرو می‌دهند؟ + شرایط

اگر قصد خرید خودرو را دارید ولی به اندازه کافی پول ندارید می توانید با استفاده از وام خرید خودرو که توسط اکثر بانک ها ارائه می شود این کار را انجام دهید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ یکی از وام‌های رایج بانک‌های دولتی و خصوصی، وام خرید خودرو است. وامی که بخشی از پول خرید خودرو را به شما پرداخت می‌کند تا یک اتومبیل زیر پایتان قرار گیرد. این وام هم مثل همه تسهیلات بانکی دارای شرایط است و نیاز به مدارکی دارد که در این راهنما برای شما خواهیم گفت. این تسهیلات خودروسازان و شرکت‌های لیزینگ را نباید با وام خودرو بانک‌ها در یک دسته قرار داد، چون این دو باهم تفاوت‌هایی دارند.

اولین شرط برای دریافت تسهیلات خودرو در بانک ها افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری یا پس انداز در بانک و سپرده و سرمایه گذاری کوتاه مدت در آن حساب  است. همچنین اولویت بانک برای اعطای تسهیلات کسانی است که بیش از یک سال است که حسابشان را افتتاح کرده اند و بیشترین اعتبار را نزد بانک دارند.

تفاوت وام بانکی با سایر تسهیلات خودرو

وقتی شما از شرکت‌های خودروساز یا لیزینگ به شکل اقساطی خودرو می‌خرید، سند خودروی شما در رهن این شرکت‌ها قرار می‌گیرد تا اقساط خود را به‌طور کامل پرداخت کنید. این مهم‌ترین فرق گرفتن وام خودرو از بانک با چنین شرکت‌هایی ست. در وام گرفتن از بانک‌ها، سند خودرو در رهن بانک قرار نمی‌گیرد و فقط شما برای گرفتن این وام باید به دنبال چند ضامن معتبر با گواهی کسر از حقوق، چک و سفته باشید. وقتی ضامن‌ها پیدا شدند، بانک به شما وام می‌دهد تا اتومبیل مورد نظرتان را بخرید و سندش را بلافاصله به نام خود کنید. اما در تسهیلات شرکت‌های خودروساز و لیزینگ، بعد از در اختیار گرفتن خودرو نمی‌توانید آن را به‌طور رسمی بفروشید و به نام دیگران سند بزنید، اما این امکان در زمینه وام خودروی بانک‌ها برای شما فراهم است که بعد از خرید، اتومبیل‌تان را به‌طور رسمی بفروشید.

شرایط دریافت وام خودرو

سن شما باید ۱۸ سال تمام باشد.

متقاضی وام نباید در سایر بانک های کل کشور چک برگشتی یا تسهیلات معوقه داشته باشد.

ضامن (شخص) معتبر با چک کارمندی و گواهی کسر از حقوق

میزان حقوق دریافتی متقاضی و ضامن باید گواهی این باشد که در هر شرایطی می‌تواند وام را بازپرداخت کند.

متقاضی باید خودرو را به نفع بانک بیمه بدنه کند.

مدارک لازم جهت اخذ وام خودرو

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه متقاضی و صفحه اول شناسنامه ضامن

اصل و کپی کارت ملی متقاضی وام و ضامن

یک قطعه عکس متقاضی

گواهی اشتغال به کار متقاضی وام و ضامن

پیش فاکتور خرید خودرو

مدارک مربوط به خودرو(اصل و کپی اسناد مالکیت،کارت و بیمه نامه خودرو با امضای نمایندگی فروش خودرو)

یک برگ از قبض های برق،گاز، آب یا تلفن

سه عدد تمبر مالیاتی

ویژگی های وام خودرو در انوع بانک ها

بانک ها در زمینه تسهیلات وام خودرو به جز در موارد جزیی تقریبا شبیه هم هستند:

ملی، سپه، تجارت

بانک ملی به مشتریان خود تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو پرداخت می‌کند. نرخ سود اعلامی این بانک ۱۸ درصد است. نیازی هم به سپرده‌گذاری نیست. مدت‌زمان پرداخت اقساط نیز ۳۶ ماه است و چک در وجه خودروساز صادر می‌شود. شرایط بانک‌های تجارت و سپه نیز مشابه بانک ملی است.

بانک صادرات

شرایط پرداخت تسهیلات خرید خودرو بانک صادرات هم شبیه بانک ملی است با این تفاوت هم صادرات به جای ۱۵ میلیون تومان، ۲۰ میلیون تومان وام اعطا می‌کند.

پست بانک

شرایط پست بانک هم از نظر مبلغ و نرخ سود مثل ملی است اما برای اخذ تسهیلات خودرو از این بانک باید حتما در آن سپرده‌گذاری کنید و پس از گذشت حدود ۶ ماه می‌توانید وام خودرو بگیرید.

سایر بانک‌های خصوصی

شرایط سایر بانک‌های خصوصی نیز شبیه به بانک‌های دولتی است. از جمله بانک‌های آینده، ایران زمین، حکمت ایرانیان، پارسیان، انصار و قوامین که مبلغ وام در همه آن‌ها ۱۵ میلیون تومان است. بانک انصار نیز تسهیلات خرید خودرو را به‌صورت ۲۴ ماهه پرداخت می‌کند و بانک ایران‌زمین به‌صورت رسمی، سود وام خرید خودرو خود را ۲۲ درصد اعلام کرده است.

پایان پیام/

کد خبر: 1112070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =