کاهش 14 درصدی میزان مرگ و میر کرونا در استان تهران / آغاز واکسیناسیون افراد بالای 18 سال

میزان فوتی‌ها، بیماران سرپایی و بستری عادی کرونا در سطح استان تهران کاهش چشمگیری داشته و در برخی شهرستان‌ها بیش از ۷۰ درصد واکسیناسیون انجام شده و همچنان آمادگی افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده در استان تهران شاهد کاهش 14 درصد فوتی‌ها، 16 درصدی بیماران سرپایی و 16.8 بستری عادی هستم که نشان می‌دهد روند قابل‌قبولی از کاهش بیماران سرپایی، بستری، بستری ویژه و فوتی‌ها در هفته پایانی شهریورماه به ثبت رسیده است.

آمارها نشان می‌دهد روند واکسیناسیون در استان تهران سرعت گرفته و به گفته استاندار تهران تا کنون 7 میلیون و 700 هزار واکسن شامل 5 میلیون و 400 هزار دوز اول و 2 میلیون و 300 هزار دوز دوم تزریق شده است.

واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان تهران آغاز شده و در برخی شهرستان‌ها بیش از 70 درصد واکسیناسیون انجام شده است و همچنان آمادگی افزایش ظرفیت نیز وجود دارد لذا مشروح اقدامات شهرستان‌های استان تهران در ادامه آمده است.

470 هزار دوز واکسن در شهرستان ری تزریق شده است

مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در ورزشگاه شهید انور شهرری با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان ری، بخشداری مرکزی، شبکه بهداشت و درمان، اداره ورزش و جوانان و جمعیت هلال‌احمر شهرستان ری تجهیز و راه‌اندازی شده است و در 2 شیفت صبح و عصر به شهروندان در امور واکسیناسیون خدمات‌رسانی خواهد کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در شهرستان ری مجموعاً حدود 470 هزار دوز واکسن تزریق شده است که بر اساس آمار رسمی روزانه بین 20 تا 24 هزار تزریق واکسن در این شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز در محله پر جمعیت دولت آباد راه‌اندازی شد، گفت: تا امروز 21 مرکز جامع سلامت و 9 مرکز تجمیعی داشتیم که کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و روز گذشته نیز 6 مرکز دیگر به مراکز جامع سلامت اضافه شد که در کل 27 مرکز جامع سلامت شهرستان در حال تلاش برای شتاب بیشتر تزریق واکسن کرونا هستند.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت ما این است که تا اواخر آبان ماه اگر مشکلی در حوزه تزریق واکسن نداشته باشیم، 2 دوز واکسن مردم را در شهرستان ری تکمیل کنیم.

پاکدشت پیشتاز در تزریق واکسن کرونا

مهدی یوسفی جمارانی در بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در مصلی امام خمینی و علی بن ابیطالب با اشاره به راه‌اندازی چهارمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: در دو هفته گذشته هر هفته یک مرکز تجمیعی در شهرستان راه‌اندازی شده و در حال حاضر در 16 مرکز در سطح شهرستان واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با مشارکت بخش خصوصی به‌زودی دو مرکز واکسیناسیون در شهرهای پاکدشت و شریف‌آباد راه‌اندازی شود که با افتتاح این مراکز پایگاه‌های واکسیناسیون به 18 مرکز افزایش می‌یابد.

 فرماندار پاکدشت با اعلام اینکه واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در مراکز خدمات جامع سلامت آغاز شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود با فعالیت مستمر مراکز تجمیعی و تمامی پایگاه‌ها و مراکز سلامت در سطح روستاها، به هدف تسریع در روند واکسیناسیون برسیم.

یوسفی جمارانی تصریح کرد: به‌طور روزانه بیش از 8 هزار دوز واکسن در این مراکز تزریق می‌شود و در تلاشیم با افزایش مراکز تجمیعی این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: از مردم درخواست داریم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، یاریگر کارکنان سلامت در مقابله کرونا باشند و با استفاده از ماسک و اجتناب از برگزاری دورهمی‌ها، مسئولان را در عبور از شرایط کنونی یاری رسانند.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون نوبت به جوان‌ترها و سنین پایین‌تر و دانش آموزان نیز رسیده است.

7 پایگاه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون رباط‌کریم افزوده شد

نظام ملکشاهی با بیان تسریع در تزریق واکسیناسیون شهروندان اظهار داشت: همکاری اقشار مختلف مردم با مسئولان بهداشت و درمان برای واکسیناسیون خوب است ولی به دلیل اهمیت موضوع باید شتاب بیشتری گیرد.

وی افزود: با همت ایثارگران بهداشت و درمان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارخانه‌های به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی فرآیند تسریع تزریق واکسینه شدن شهروندان آغاز شده و تا امروز شش پایگاه و از فردا یک مرکز تجمیعی دیگر به 10 مرکز پیشین اضافه خواهد شد.

فرماندار رباط‌کریم با بیان شکننده بودن شرایط شهرستان از نظر کرونا ویروس گفت: با توجه به قرمز بودن رنگ شهرستان از نظر کرونا تمام تلاشمان را به کار بسته‌ایم تا از شیوع این ویروس جلوگیری نماییم، از این رو دو مرکز سالن ورزشی شهید سلیمانی در شهر پرند، سالن ورزشی محمدی در شهر رباط‌کریم و سوله بحران شهر نصیرشهر به صورت دو شیفته در قالب صبح و بعد از ظهر تا ساعت 18 مشغول به خدمت رسانی خواهند بود.

ملکشاهی با اشاره به کاهش فوتی‌ها در شهرستان افزود: در هفته گذشته 20 فوتی داشتیم که در هفته جاری با کاهش 23 درصدی به 14 نفر رسیده اما متأسفانه بر تعداد بستری‌ها اضافه‌شده و به 68 نفر رسیده است. در نمونه مثبت pcr نیز از 269 نفر به 236 نفر رسیده‌ایم.

آغاز واکسیناسیون صنعتگران شهرک‌های صنعتی شهرستان قدس

لیلا واثقی در حاشیه مراسم افتتاح چهارمین مرکز واکسیناسیون شهرستان اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح مرکز واکسیناسیون برای کارکنان و صنعتگران مستقر در ‌ شهرک‌های صنعتی و همچنین گروه‌های هدف بیماری کرونا در شهرستان هستیم و به جهت سهولت دسترسی همشهریان عزیز، پنجمین مرکز واکسیناسیون در شهرقدس به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز واکسیناسیون شهرک‌های صنعتی روزانه پذیرای بیش از هزار و دویست نفر از کارگران و صنعتگران شهرستان خواهد بود گفت: با انجام واکسیناسیون در شهرک‌های صنعتی امیدواریم روند تولید رونق بیشتری بگیرد و صاحبان صنایع و کارگران با خیال آسوده‌تر به فعالیت‌های اقتصادی خود بپردازند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان از تزریق واکسن برای 100 هزار نفر در دوز اول و دوم خبر داد و گفت: در حال حاضر شبکه بهداشت شهرستان با مشارکت بسیج در 4 پایگاه تجمیعی واکسیناسیون با 24 تیم ثابت و یک‌تیم سیار واکسیناتور در سطح شهرستان فعال هستند.

وی اظهار داشت: در شهرک‌های صنعتی شهرستان قدس 1200 واحد تولیدی صنعتی صنفی وجود دارد و مجموعاً بیش از 27 هزار کارگر در این شهرک‌ها مشغول به فعالیت هستند.

روزانه 100 روستایی در بخش مرکزی پیشوا واکسینه می‌شوند

علیرضا رشیدیان بخشدار مرکزی شهرستان پیشوا با اشاره به واکسیناسیون روستائیان اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح شهرستان برگزار کرد، جهت رفع کندی فرایند واکسیناسیون پیشنهاداتی مطرح شد.

وی گفت: ازجمله این پیشنهادات برای تسریع روند واکسیناسیون، بهره بردن از شبکه‌های بهداشت در روستاها به‌جای مراکز تجمیعی شهرستان بود.

بخشدار مرکزی پیشوا افزود: استفاده از شبکه‌های بهداشت روستایی می‌تواند کمک ویژه‌ای به کاهش تجمع و ازدحام جمعیت و افزایش رفاه ساکنین روستا داشته باشد.

رشیدیان اذعان داشت: شبکه بهداشت و درمان از ابتدای شهریورماه در 3 روستا دارای خانه بهداشت که کانون چندین روستای هم‌جوار نیز هستند، ازجمله حبیب‌آباد و قلعه سین و یوسف رضا پایگاه‌هایی ایجاد کردند که با پیگیری و مراجعه مسئولین جهت مشاهده روند کار، دریافتیم که شرایط این پایگاه‌ها قابل‌قبول است.

رشیدیان از واکسیناسیون روزانه 100 نفر در این پایگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت موجود واکسیناسیون در این شبکه‌های بهداشت نشان‌دهنده موفقیت شهرستان در تسریع روند واکسیناسیون بوده است و بر اساس بازدید امام‌جمعه شهرستان و مسئولان مربوطه، از این پایگاه‌ها، از اجرایی شدن این پیشنهاد کمال رضایت را داریم.

این مقام مسئول از اجرایی شدن این پیشنهاد در سایر روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: با وجود 2 بخش، 3 روستا در بخش مرکزی و 3 روستا در بخش جلیل آباد که جمعیت آن‌ها مطابق آخرین سرشماری 30 هزار نفر است توانستیم بخشی از آن‌ها را واکسینه کنیم.

45 هزار نفر از جمعیت هدف پیشوا واکسینه شدند

امیر امینی با اشاره به روند قابل‌قبول واکسیناسیون اظهار داشت: از مجموع 66 هزار نفر جمعیت بالای 18 سال گروه هدف در شهرستان، تاکنون بیش از 45 هزار نفر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش میزان واکسن وارد شده به شهرستان و نیز افزایش ساعت کاری و مکان مراکز تجمیعی واکسیناسیون، شاهد رشد تزریق واکسن در پیشوا هستیم و به‌زودی کلیه جمعیت هدف شهرستان علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا با اشاره به ساعات فعالیت پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون شهرستان پیشوا گفت: پایگاه تجمیعی شماره 1 در سالن مدیریت بحران شهرداری واقع در مزار شهدای گمنام، تپه سلام از ساعت 8 الی 12 و پایگاه تجمیعی شماره 2 واقع در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان از ساعت 8 الی 12 نسبت به واکسینه کردن مراجعان اقدام می‌کنند.

امینی افزود: در بعضی روزهای هفته به منظور افزایش سرعت واکسیناسیون شیفت‌های عصر نیز از ساعت 14 الی 17 فعال است.

وی اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت مهاجری از ساعت 8 تا 11 ویژه واکسیناسیون مادران باردار بالای 12 هفته تا 42 روز پس از زایمان و از ساعت 11 تا 15 ویژه افراد بالای 18 سال فعال است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی نیز خانه‌های بهداشت طارند، قلعه سین، یوسف رضا، حبیب‌آباد، عسکرآباد، قلعه‌نو جامکارانا از ساعت 8 تا 12 نسبت به تزریق واکسن روستاییان اقدام می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1112083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =