آغاز خدمت‌رسانی موکب علوم پزشکی آزاد تهران در کربلا

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: موکب مقاومت از 1 تا 6 مهرماه به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

مهدی معنوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از برپایی موکب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خبر داد و گفت: این موکب با عنوان «مقاومت» در شهر کربلا برپا خواهد شد.

وی درباره مدت زمان خدمت‌رسانی موکب «مقاومت» بیان کرد: دانشجویان در این موکب از 1 تا 6 مهرماه به زائران مراسم پیاده رویی اربعین خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه خدمات این موکب بیشتر در حوزه پزشکی است، گفت: دانشجویان اداره کننده این موکب 30 یونیت دندانپزشکی، مواد برای ترمیم دندان به ارزش حدود 500 تا 600 میلیون تومان  و سایر داروهای پزشکی برای درمان سرپایی زائران با خود از ایران به کربلا برده است.

وی  با بیان اینکه حدود 70 دانشجوی پسر در این موکب فعالیت دارند، گفت: در این سفر 25 دندانپزشک، 20 دکتر عمومی و مابقی دانشجویان از رشته‌های پیراپزشکی هستند که خدمات درمانی به زائران ارائه می‌دهند.

معنوی با اشاره به اینکه با توجه به تغییر شرایط و اعمال محدودیت‌های کرونایی از سوی کشور عراق، امسال دانشجوی دختر در موکب «مقاومت» فعالیت نمی‌کنند، گفت: حدود 35 سهمیه برای اعزام به اربعین داشتیم؛ اما دوبار از سوی  ستاد بازسازی عتبات عالیات این سهمیه و برپایی موکب دانشجویی رد شد.  در نهایت با تلاش و رایزنی‌های انجام شده، این تعداد نفرات برای اعزام  مشخص شدند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در ابتدا تصمیم داشتیم حدود 10 دانشجوی دختر را برای خدمت ‌رسانی در موکب، اعزام شوند، گفت: محل اسکان و استقرار دانشجویان خادم در موکب، به گونه‌ای نیست که دانشجویان دختر حضور داشته باشند. 

وی با بیان اینکه تمام دفاتر بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاداسلامی با محوریت علوم و تحقیقات، موکبی به نام «آل محمد» برگزار می‌کند، گفت: علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مسئول این موکب است.

معنوی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در این موکب نیز  حاضر هستند و به زائران خدمات پزشکی می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112098

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =