ورود مجلس به موضوع تقویت ارزش پول ملی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس از بعد نظارتی خود به موضوع تقویت ارزش پول ملی ورود پیدا کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تقویت ارزش پول ملی اظهار داشت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی متولی اجرایی تقویت ارزش پول ملی هستند که باید با تنظیم سیاست‌های پولی و مالی ارزش پول ملی را تقویت کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مواردی نظیر کسری بودجه، خلق پول بدون پشتوانه و حجم نقدینگی از عواملی هستند که سبب کاهش ارزش پول ملی می‌شوند.

وی درباره پیگیری مجلس برای تقویت ارزش پول ملی ابراز داشت: مجلس و کمیسیون اقتصادی در جهت تقویت ارزش پول ملی ورود پیدا کرده‌اند اما در این زمینه در زمان حاضر موضوع تصویب قانون مطرح نیست.

مرحبا گفت: کمیسیون اقتصادی از بعد نظارتی خود به این موضوع رسیدگی و با دستگاه‌های مربوطه همکاری می‌کند تا با سیاست‌های ناصحیحی که در گذشته اتخاذ شده و ارزش پول ملی را کاهش داده است مقابله شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی اکنون از بعد نظارتی به این مسئله می‌پردازد اما اگر بعدها نیازمند قانون‌گذاری در این زمینه بودیم طبیعتاً مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل و قانون مورد نیاز را مصوب می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در مورد زیرساخت‌های کشاورزی در گیلان گفت: زیرساخت‌های کشاورزی کم‌وبیش در استان گیلان موجود است اما آن‌طور که باید مورد بهره‌گیری قرار نگرفته است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولیدات کشاورزی باید از این زیرساخت‌ها به‌درستی استفاده شود و یا اگر زیرساخت‌های مورد نظر در استان وجود ندارد آن‌ را ایجاد کنیم.

وی درباره پیگیری نمایندگان گیلان برای ارتقای این زیرساخت‌ها ابراز کرد: در راستای اجرای قانون تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی هر کجایی که نیاز باشد زیرساخت‌های لازم را ایجاد خواهیم کرد.

مرحبا با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای مکانیزاسیون اراضی اعم از تکنولوژی مربوطه و امکانات مورد نیاز در کشور وجود دارد گفت: ما تنها باید اراده رفتن به این سمت و اجرای مکانیزاسیون را داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: اگر این اراده در استان شکل گیرد می‌توانیم تکنولوژی و امکانات مورد نیاز برای مکانیزاسیون اراضی کشاورزی را به استان گیلان بیاوریم و از فواید آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =