باور «ما می‌توانیم»؛ عامل پیشرفت ایران پس از دفاع مقدس است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همه پیشرفت‌های ایران پس از دفاع مقدس، ماحصل باور «ما می‌توانیم» است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، همایش سازمان بسیج اساتید و مرکز بسیج کارکنان با موضوع (استمرار ارزش‌های حکمرانی مردمی دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی) چهارشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

غلامرضا سلیمانی با بیان این که هفته دفاع مقدس یادآور جانفشانی رزمندگان اسلام است، اظهار کرد: خلق یک الگوی جدید متناسب با نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی از همان روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که ایران درگیر فتنه‌ها و دخالت نظامی آمریکا در حوادث مختلف بود، دیده شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که دولت بعثی با پشتیبانی‌های بین‌المللی ایران را مورد تهاجم قرار داد، افزود: حمله به ایران امری تصادفی نبود؛ بلکه برنامه‌ریزی سنگین و دقیق داشت. البته ۲ مولفه اساسی یعنی مدیریت امام راحل و دوم قدرت ملی مردم ایران را درنظر نگرفته بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خارج شدن ۶۰ هزار مستشار آمریکایی به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد سیستم دفاعی ایران متلاشی شود، چون آمریکایی‌ها سیستم دفاعی ایران را طرح ریزی کرده بودند و با انقلاب این سیستم متلاشی شد.

سلیمانی با تاکید بر این که سپاه پاسداران بیشتر درگیر مسائل امنیتی درون شهرها بود، گفت: وقتی تجاوز مردم عراق به خاک ایران شروع شد، امام مردم را به خونسردی دعوت کردند با این مضمون که دیوانه‌ای سنگی انداخته؛ اما مردم ایران به او سیلی خواهند زد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تصریح بر این که امام مردم را به دفاع دعوت کردند، یادآور شد: مکتب دفاعی انقلاب با دعوت امام از مردم شکل گرفت‌؛ چون امام مردم را به مردم میدان دفاع تبدیل کرد. 

سلیمانی با بیان این که بنی‌صدر اجازه نمی‌داد که فرماندهان مردمی در اتاق‌های جنگ شرکت کنند، گفت: حضور مردم در میدان نبرد به این معنا نبود که نیروهای نظامی ایفای نقش نداشته باشند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: ایران در آن شرایط نمی‌توانست با روش‌های مرسوم دنیا، جنگ را پیش ببرد؛ اما الگوی امام راحل توانست دشمن را متوقف کند. بعد از عزل بنی‌صدر عملیات‌ها از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر حالت پیدا کرد و به این ترتیب، همه سرزمین‌هایی که دشمن اشغال کرده بود، آزاد شد. 

وی با بیان این که عملیات‌های بزرگی مانند عملیات رمضان، خیبر، والفجر و کربلا، همگی در داخل خاک عراق اتفاق افتاد، افزود: شرایط سختی در جنگ حکمفرما بود تا جایی که به تعداد نیروها، سلاح در دسترس نبود. 

سلیمانی با اشاره به این که ملت توانست با دست خالی، سرزمین‌های اشغال شده را پس بگیرد، گفت: قدرت موشکی، هوایی، مین‌ریزی و هوانیروز عراق بسیار بالا بود چون صدام سالها درآمد نفتی خود را صرف ارتش کرده بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: با این وجود، راهبرد امام وارد کردن مردم در جنگ بود که باعث شد بر دشمن توفق پیدا کنیم.

وی افزود: سند پیروزی ملت ایران، نظریاتی است که سازمان ملل پس از جنگ مطرح کرد و صدام را رسما متجاوز شناخت. 

سلیمانی افزود: امام شرایطی فراهم کرد که همه مردم بتوانند در جنگ حضور داشته باشند. جبهه مقاومت در جهان اسلام، تحقق و توسعه مکتب امام راحل  و باور «ما می‌توانیم» محصول دفاع مقدس است. همه پیشرفت‌های ایران پس از دفاع مقدس، ماحصل باور «ما می‌توانیم» است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: مفهوم جنگ نزد ملت ایران با دنیا متفاوت است. دفاع مقدس مفهومی ارزشمند و مقدس است. امام می‌گویند مردم خودشان اسلام را پیاده کردند و نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم از صحنه خارج شوند. 

وی با بیان این که گام دوم انقلاب هم باید با به میدان آوردن مردم، حل شود، افزود: مردم سبب شدند که دفاع مقدس به گنجینه‌ای تمام ناشدنی تبدیل شود. رهبر انقلاب هم نظرات هوشمندانه‌ای برای تحقق مردم‌سالاری دارند که منظور از آن مردم‌سالاری در همه محورهاست. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان بیان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس از دشمن می‌ترسیدیم، نمی‌توانستیم پیروز شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =