دولت راهی جز اصلاح بودجه ندارد / ضرورت ارائه متمم برای رفع کسری بودجه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به حجم بالای پرداخت حقوق کارمندان دولتی و بدهی به پیمانکاران دولت راهی جز اصلاح بودجه و ارائه متمم ندارد.

سید ناصر موسوی لارگانی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص میزان کسری بودجه و برنامه های دولت برای جبران آن گفت: تا کنون دولت هیچ متممی برای اصلاح بودجه و رفع کسری آن به مجلس ارائه نداده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت بدون اجازه مجلس نمیتواند اقدامی برای جبران کسری بودجه انجام دهد گفت: با توجه به حجم بالای پرداخت حقوق کارمندان دولتی و بدهی به پیمانکاران دولت راهی جز اصلاح بودجه و ارائه متمم ندارد.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: دولت قبل در لایحه بودجه۱۴۰۰  پیش بینی کرده بود روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت را بفروش برساند ولی این موضوع از ابتدا مشخص بود که غیرممکن است زیرا در سال ۹۹ توانستیم نهایتا تا ۸۰۰ هزار بشکه در روز بفروشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از بندهای موجود در لایحه بودحه ۱۴۰۰  تصریح کرد: دولت پیشین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رقم سنگینی را به ازای فروش اموال دولتی پیش‌بینی کرده بود که اجرایی شدن آنها تقریا غیرممکن بود، همه این موارد سبب شد تا الان با کسری بودجه حدودا ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی روبرو شویم.

پایان پیام/

کد خبر: 1112120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =