رژیم صهیونیستی باز هم مورد حمله سایبری قرار گرفت

نهادهای نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی طی دو سال اخیر بارها مورد تهاجم هکرها قرار گرفته اند و در همین رابطه شرکت مخابراتی اسراییلی ویسنتر "Voicenter" اخیرا از این حملات سایبری بی نصیب نماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز از رسانه های گروهی عربی، شرکت مزبور رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شنبه گذشته مورد تهاجم گسترده سایبری قرار گرفته به گونه ای که این امر منجر به فلج شدن سامانه مخابراتی شماری از سایر شرکت ها شد که از این شرکت خدمات دریافت می کردند.

ویسنتر( Voicenter) در روز یکشنبه گذشته در پیامکی به یکی از مشتریان خود نوشت: " سامانه ما در روز شنبه توسط گروهی از هکرها در خارج مورد حمله سایبری قرار گرفت اما تا آنجا که ما می دانیم این رویداد منجر به لو رفتن اطلاعات نشده است. "

در همین رابطه هکری به نام "Deus" توسط انجمن الکترونیکی خاطرنشان کرد که ۱۵ ترابایت داده از شرکت را به سرقت برده و آنها را به معرض فروش گذاشته است . . هکرها صدها نمونه از اطلاعات داخلی سرقت شده از شرکت های مذکور از جمله گفت و گوهای آنها با مشتریانشان در پیام رسان واتساپ را منتشر کرده اند.

شرکت ویسنتر خدمات مرکز تماس شامل مدیریت تماس ، ضبط تماس ، خدمات پیام کوتاه و مواردی از این قبیل را به مشتریان خود ارائه می دهد.

منابع عبری زبان تنها چند روز پس از اعلام نفوذ به دانشگاه صهیونیستی «بارایلان» و پیش از آن سرقت اطلاعات حدود هفت میلیون صهیونیست خبر دادند که یکی از غول های بزرگ حوزه ارتباطات در سرزمین های اشغالی هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی در چند هفته اخیر هدف حملات سایبری بزرگی قرار گرفته است. حملاتی که باعث شده ادعاهای دروغین این رژیم در مورد نفوذناپذیری سایبری آن باطل شوند.

بر اساس این گزارش، Voicenter یکی از شرکت های پیشگام در فلسطین اشغالی است که به شرکت های فعال در حوزه بازرگانی خدمات ارائه می کند.

از جمله شرکت هایی که از Voicenter خدمات دریافت می کنند، می توان به شرکت رایانه ای آمریکایی-صهیونیستی «چک پوینت» و شرکت ارتباطی «پارتنر» (قبلا با عنوان اورنج شناخته می شد)، شرکت «اکسفون» ارائه دهنده خدمات تلفن همراه بین المللی و خدمات اینترنتی، « سیمیلار وب » ارائه دهند خدمات آنالیز وب، شرکت «جیت» ارائه دهنده خدمات حمل ونقل اشاره کرد.

جولان اشتین مدیرعامل شرکت Voicenter پس از این حمله سایبری گفت: «هکرها از خارج از اسرائیل سامانه را هک کرده اند و خدمات رسانی به مشتریان را با مشکل مواجه کردند».

شرکت اکسفون نیز پس از حمله مذکور اعلام کرد که خدمات رسانی به مشتریانش با مشکل مواجه شده است.

این گزارش در حالی منتشر شد که منابع صهیونیستی حدود دو هفته پیش از آن خبر دادند که گروهی از هکرها پس از نفوذ به دانشگاه صهیونیستی «بارایلان»، اطلاعات مربوط به اساتید و دانشجویان این دانشگاه را که عده ای از آنها ماموران اطلاعاتی و امنیتی بوده اند، به سرقت برده اند. چند روز پیش از این حمله نیز منابع صهیونیستی از حمله سایبری گروه هکری «Sangkancil» به نهادهای رژیم صهیونیستی و درز اطلاعات حدود هفت میلیون صهیونیست خبر داده بودند.

در همین راستا بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی اعلام شده از سوی شرکت بین المللی امنیت سایبری FireEye در روز سه شنبه ۱۹ مرداد امسال یک حمله سایبری هماهنگ که به احتمال زیاد منشا آن از چین بوده ده‌ها هدف وابسته به سازمانهای خصوصی و دولت این رژیم را هدف گرفته است.

این حمله که از سوی شرکت FireEye فاش شده همچنین نهادهای نظامی اسرائیل را نیز هدف حمله قرار داده و بخشی از یک پویش گسترده‌تر از سوی نهادهای اطلاعاتی چین بوده است. این اولین مورد مستند از یک حمله سایبری چین در ابعاد گسترده علیه اسرائیل محسوب می‌شود.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی ۲۳ آذر ماه سال گذشته اعلام کردند که بیش از ۴۰ شرکت اسرائیلی از جمله شرکت‌ لجستیکی و مرسولات اسرائیل هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

رسانه‌های فلسطینی به نقل از شبکه رسمی "کان" رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هکرها باج افزاری به نام Pay "۲Key " را به شرکت "هابانا لابس" وابسته به شرکت "اینتل" اسرائیل که در زمینه توسعه برنامه‌های هوش مصنوعاتی تخصص دارد، ارسال کردند.

یک تیم هکری به نام "بلاک شادو" در روز یکشنبه ۱۶ آذر ماه سال گذشته نیز اقدام به فروش اطلاعات شخصی از بیمه‌شدگان شرکت بیمه "شیربیت" رژیم صهیونیستی کرده بودند.

"کان" گزارش داد : روند فروش اطلاعات شخصی بیمه‌شدگان توسط این تیم هکری پس از آن انجام ‌شد که شرکت "شیربیت" حاضر نشد حدود ۴ میلیون دلار به آنها باج بدهد.

باج افزارها از تمام شرکت‌های مذکور خواسته‌اند بین ۷ تا ۹ بیت کوین پرداخت کنند که قیمت تقریبی آنان بین ۳۷۵ تا ۴۷۵هزار شیکل (۱۱۳-۱۴۴هزار دلار) است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1112137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =