۱۵ میلیون دُز واکسن به ایران می‌رسد

دستیار وزیر امور خارجه با اعلام ورود ۱۵ میلیون دُز واکسن روز پنج‌شنبه به کشور گفت: هفته آینده هم حداقل ۱۴ تا ۱۶ میلیون دُز وارد کشور می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که پیش از این در توئیتی از تامین حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تا هفته اول آبان خبر داده بود، امروز (چهارشنبه) در توئیتی درباره واردات واکسن نوشت: از ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تا فردا (پنجشنبه) ۱۵ میلیون دُز رسیده است.

وی افزود: هفته آینده هم حداقل ۱۴ تا ۱۶ میلیون دُز می‌رسد.

زبیب با بیان این‌که تنوع واکسن در دستور است، خاطرنشان کرد: تلاش برای واردات جهشی از هفته دوم مهر و دریافت هفتگی حدود ۱۵ میلیون دُز است. برای حفظ جان و قدردانی از مدافعان سلامت، واکسن بزنید.

گفتنی است، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه چندی پیش در یک رشته توئیت نوشته بود: اظهارات مقامات وزارت بهداشت و افق واکسن نشان می‌دهد حدود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تا هفته اول آبان باید تامین شود. کاری بزرگ و شدنی. جهش واکسیناسیون می‌تواند به ۲ و نیم میلیون دُز  در روز برسد. در این صورت پایان واکسیناسیون تا اوایل آذر شدنی است. واکسیناسیون دانش آموزان با دو واکسن بزودی و بانوان باردار در دستورکار است. تنوع واکسن با دو تا سه واکسن خارجی و پنج واکسن داخلی بزودی آغاز و تدریجا بسیار بهتر می‌شود. بدون تردید مانع بزرگ در تامین واکسن جنایت تحریم بود. اگر بنا بر واردات از مسیر معافیت دروغین اوفک بود، واکسیناسیون دست کم ۶ ماه عقب می‌افتاد. بانک مرکزی و وزارت بهداشت نقش اساسی در کمک به وزارت امور خارجه برای واردات واکسن داشتند.

وزیر خارجه هند دیروز (سه‌شنبه) در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک آمادگی دولت متبوعش را برای ارسال فوری واکسن‌هایی که به ایران تعهد داده بود اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =