انگلیس: فرانسه خشم خود را کنترل کند!

نخست‌وزیر انگلیس با به سخره گرفتن خشم فرانسه درباره فسخ قرارداد زیر دریایی‌ها، از این کشور خواست عصبانیت خود را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از بلومبرگ، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس با به سخره گرفتن خشم فرانسه از قرارداد میان استرالیا، آمریکا و انگلیس گفت: زمان آن فرا رسیده است فرانسه خشم خود را در مورد توافقات حاصل شده درخصوص ساخت زیردریایی هسته‌ای برای استرالیا کنار بگذارد.

او در ادامه افزود: من فقط فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است برخی از دوست صمیمی‌ترین دوستان ما در سراسر جهان از خشم خود دست بردارند چرا که این به نفع امنیت جهان است.

جانسون به موضوع تجارت و پیشرفت نکردن موضوعات امنیتی با آمریکا که از آن به عنوان جایزه بزرگ بعد از خروج از بریگزیت یاد می‌شد، پرداخت و بطور خلاصه اعلام کرد احتمالا به این زودی توافقی حاصل نشود.

امروز نشست مشترک مقامات آمریکایی و فرانسوی نیز که قرار بود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، لغو شد. در پی این اتفاق مسئولان آمریکایی ادعا کردند مشکلاتی در خصوص برنامه ریزی زمان وجود داشت. با این حال فرانسه از زمانی که خبر قرارداد میان استرالیا، آمریکا و انگلیس رسانه‌ای شد به شدت خشمگین شده و سفرای خود را از واشنگتن و کانبرا فراخوانده است.

این قرارداد که به آکوس معروف است موجب ضرری چندین میلیارد دلاری به فرانسه شده و این کشور نیز در مقابل مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و استرالیا را به چالش کشیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =