نخستین واکنش ایران به قرارداد آکوس

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر از تصمیم آمریکا و انگلیس مبنی بر فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا، در شرایطی که این کشورها همواره ایران را بابت غنی‌سازی صلح‌آمیز اورانیوم سرزنش می‌کنند، به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین روز چهارشنبه از سیاست‌های دوگانه آمریکا و انگلیس در قبال موضوعات هسته‌ای ایران و استرالیا انقاد کرد.

غریب‌آبادی در این خصوص گفت: مایه تاسف است کشورهایی که ایران را به خاطر غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد، که برای اهداف بشردوستانه و صلح آمیز انجام می شود، سرزنش می کنند،

وی ادامه داد: اکنون تصمیم به فروش زیردریایی های هسته ای نظامی به استرالیا گرفته اند که از سوخت هسته ای بالای 90 درصد استفاده می کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: آژانس باید به مواد هسته ای با غنای بالا در استرالیا در هر زمان مورد توافق و منطقی، دسترسی داشته باشد و هیچ بهانه ای در این رابطه قابل پذیرش نیست. ایالات متحده و انگلیس، موضوعات مهم خلع سلاح و عدم اشاعه را در خطر قرار داده اند.

غریب‌آبادی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس باید استانداردهای دوگانه و دورویی را متوقف کنند و از به خطر انداختن تعهدات خود ذیل ان.پی.تی به ویژه ماده 3 آن تحت بهانه "نگرانی های راهبردی" ساختگی، خودداری کنند.

کد خبر: 1112181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =