یمن: ائتلاف سعودی صدها تروریست را به مأرب اعزام کرده است

استاندار مأرب یمن گفت که ائتلاف سعودی صدها تن از عناصر تروریستی را برای مقابله با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به این استان اعزام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزارسی ایسکانیوز از المسیره، علی طعیمان روز چهارشنبه افزود: نیروهای متجاوز صدها تن از عناصر تروریستی – تکفیری را از استان‌های جنوبی و شرقی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مسلح در مأرب به این استان اعزام کردند.

استاندار مأرب همچنین بر اهمیت همبستگی مردم این استان برای جلوگیری از حضور عناصر تروریستی در این استان و حفظ امنیت و ثبات در این منطقه تأکید کرد.

وی اظهار داشت که ائتلاف آمریکایی-سعودی پس از شکست‌های اخیر قصد دارد پادگان و پایگاه‌های نظامی در مناطق مختلف شهرستان حریب برای صدها تروریست احداث کند.

طعیمان ادامه داد: سازمان اطلاعات آمریکا و سعودی در پی پایان همه گزینه‌ها و پس از آنکه اهالی مأرب حقیقت پروژه مخرب آنها را فاش کردند، آخرین کارت سوخته خود را در نبرد مأرب رو کردند و این برگ همان عناصر القاعده و داعش است.

پیش‌تر سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک نشست خبری، مردم کشورش را در جریان جزئیات عملیات «عذاب سخت» (البأس الشدید) در استان مأرب قرار داد و گفت که در این عملیات مناطق وسیعی از استان آزاد شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1112185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =