واکسن زدن دانش‌آموزان و معلمان اجباری نیست / دانش‌آموزان ابتدایی واکسن نمی‌زنند + فیلم

جشن شکوفه‌ها با حضور مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مراسم جشن شکوفه‌ها با حضور علیرضا کاظمی؛ سرپرست آموزش و پرورش، فولادوند؛ مدیرکل شهر تهران، رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی و جمعی از معلمان و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برگزار شد.

علیرضا کاظمی؛ سرپرست آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه آموزش در این دو سال بیشترین خسارت را دید گفت: خوشحالم که با استقبال خانواده‌ها مواجه شدیم و خانواده‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز حضور دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کردند. زمینه بازگشایی تدریجی مدارس را فراهم می‌کنیم.

او ادامه داد: باید دست معلمان را ببوسیم که دغدغه‌مند کار تعلیم و تربیت را انجام می‌دهند. خسارت‌های نظام تعلیم و تربیت غیرقابل جبران است و باید تلاش کنیم سلامت دانش‌آموزان را برای حضور در مدارس تضمین کنیم. 

اختیار بازگشایی حضوری برعهده مدیران مدارس خواهد بود

کاظمی از نحوه بازگشایی مدارس توضیح داد: سه گام برای بازگشایی طراحی کرده‌ایم و گام اول مدارس روستایی و کم جمعیت که ۴۵ هزار مدرسه هستند را بازگشایی خواهیم کرد. در مدارس پرجمعیت شرایط را برعهده مدارس گذاشته‌ایم و سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم که براساس آن مدارس خود یکی از الگوها را انتخاب کنند. ۳۰ درصد مدارس حضوری و ۷۰ درصد مجازی خواهد بود و کم کم تغییر می‌کند تا به بازگشایی برسیم‌.

سرپرست آموزش و پروش عنوان کرد: همه کشورهای دنیا اولین جایی که بازگشایی کردند مدارس بود. آسیب‌های بچه‌ها در عدم حضور در مدرسه به ویژه در دوران ابتدایی بسیار است. در این دوسال افت کیفیت آموزشی داشتیم.

۵۰ درصد کمبود نیرو با بازگشت به کار بازنشستگان جبران می‌شود

در ادامه کاظمی در خصوص تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش و جبران کمبود نیرو گفت: آموزش و پرورش هر سال بازنشسته دارد و این به معنی قطع همکاری نیست و بخش مهمی و حدود ۵۰  درصد کمبود از این طریق جبران می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش معلمان ابراز امیدوار کرد که با استفاده از اعتبار بودجه ۱۴۰۰ مشکل تامین اعتبار رتبه‌بندی رفع شود و علاوه بر آن سرانه‌های مدارس هم کم کم پرداخت می‌شود.

او درپایان از روند واکسیناسیون توضیح داد: واکسیناسیون معلمان انجام شده و دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم در حال واکسینه شدن هستند. تصمیمی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان ابتدایی نداریم. واکسن‌زدن اجباری نیست و اختیاری است. بچه‌هایی که واکسن نزده‌اند هم مانند دیگر بچه‌ها با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =